کویت شهری بدون خودرو خواهد ساخت

    کد خبر :944937
کویت

شرکت معماری URB پروژه ای را برای یک کلانشهر به نام XZERO ارائه کرد. این شهر، با توجه به ایده سازندگانش، باید به پیاده ترین در جهان تبدیل شود: حرکت در آن تنها با پای پیاده، دوچرخه یا کالسکه برقی امکان پذیر خواهد بود.

بازتاب-‌‌ بنابراین، برنامه ریزی شده است تا انتشار مواد مضر در جو کاهش یابد و محیط زیست برای نسل های آینده حفظ شود. بر اساس این پروژه، این شهر به شکل گلی ساخته می شود که گلبرگ های آن مناطق مسکونی است. منطقه مرکزی برنامه ریزی شده است که به مناطقی تقسیم شود که هر کدام عملکرد خاصی دارند، به عنوان مثال، پزشکی یا آموزشی. حدود 100 هزار نفر می توانند در XZERO زندگی کنند و این شهر همچنین 30000 شغل “سبز” ایجاد خواهد کرد.

 کویت شهری بدون خودرو خواهد ساخت

بیش از 65 درصد از مساحت کلان شهر (حدود 16 کیلومتر مربع) به فضاهای باز، از جمله زمین برای کشاورزی شهری (باغ های اجتماعی، گنبدهای زیستی، آکواپونیک و مزارع عمودی)، مناطق تفریحی، پیاده روهای نفوذپذیر از آب باران، زمین های ورزشی و حیاط ها همچنین یک پیست 35 کیلومتری و یک پیست سوارکاری به طول 9 کیلومتر وجود دارد که به مرکز سوارکاری متصل می شود.

URB گفته که این پروژه هزینه تخمینی 15 میلیارد دلار دارد و قرار است ساخت آن در سال 2024 آغاز شود. انتظار می رود کلانشهر XZERO در کویت تا سال 2034 آماده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید