آشنایی با انواع درب های داخلی

    کد خبر :927498

امروزه با اهمیت بیشتر مردم کشورمان به ساختار منازل خود، محصولات مختلفی برای زیباتر کردن خانه ها تولید می شوند. یکی از بخش های مهم هر خانه که تاثیر زیادی را در قسمت بندی منازل دارد، درب ها هستند. هر خانه ای از انواع درب های داخلی مختلفی تشکیل شده که منزل شما را به بخش های متنوعی تقسیم می کند. از این رو هر فردی قبل از خرید درب ها، باید اطلاعاتی را در رابطه با آن ها داشته باشد تا بتواند خرید این محصولات را به شکل بهتری انجام دهد.

امروزه مراکز زیادی در سراسر کشور ایران به فروش انواع درب های داخلی مختلف می پردازند. این مسئله سبب شده تا هر فردی بتواند به راحتی نسبت به خرید این محصولات اقدام کند. اما نیاز است که بدانید تمامی افراد قبل از خرید خود، باید اطلاعات مختلفی را در رابطه با انواع درب ها از جمله، درب اتاق خواب، درب سرویس بهداشتی، درب حمام و … داشته باشد. کسب این اطلاعات تاثیر زیادی را در افزایش کیفیت خرید شما خواهد داشت.

درب اتاق خواب

همان طور که می دانید اتاق خواب ها به عنوان فضای شخصی شناخته شده که بخش زیادی از زندگی روزمره شما در این فضا سپری می شود. بدین ترتیب هر اتاق خوابی برای ایجاد امنیت، نیازمند درب می باشد. درب اتاق خواب اغلب در سبک های مختلفی از جمله سنتی، مدرن، هایگلاس، تمام چوب، pvc، hdf و … تولید می شود. از این رو در خرید این محصول باید به ساختار آن توجه ویژه ای داشته باشید.


ساختار درب های اتاق خواب

ساختار انواع درب های داخلی هر خانه ای نسبت به درب های دیگر متفاوت می باشد. اما در رابطه با درب اتاق خواب این چنین نبوده و تمامی درب ها از ساختار تقریبا مشابهی بهره مند هستند. در واقع می توان چنین بیان کرد که اساس و پایه تمامی درب های اتاق خواب یکسان می باشد. چهارچوب، رویه، کلاف داخلی، عایق داخلی، دستگیره، لولا و … از اجزای اصلی تمامی درب های اتاق می باشد.
ویژگی های اصلی درب اتاق خواب

در میان انواع درب های داخلی، درب اتاق خواب دارای ویژگی های نسبتا بیشتری در مقایسه با سایر درب ها می باشد. استحکام و امنیت جزو ویژگی های اصلی درب اتاق خواب شناخته شده که وجود آن سبب جلوگیری از آسیب های مختلف می شود. بسیاری از خانواده ها دارای فرزندان کوچک هستند که انتخاب درب اتاق خواب چنین افرادی بسیار مهم است. عایق بودن درب ها در برابر تغییر ناگهانی دما نیز از جمله ویژگی های اصلی آن محسوب می شود. همچنین محصولات با کیفیت در برابر صدا های مختلف عایق بوده و قابل بازیافت می باشد.

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت نیز در بین انواع درب های داخلی بوده و به عنوان یکی از اصلی ترین درب ها شناخته می شود. این محصول وظیفه ایجاد امنیت برای منازل را داشته و به عنوان درب اصلی واحد شناخته می شود و استفاده از آن در سال های اخیر نیز افزایش یافته است. تولید این محصول در انواع مختلفی انجام شده که باعث خواهد شد تا شما بتوانید نسبت به خرید هر یک از آن ها اقدام کنید. امروزه شرکت های خارجی بسیار زیادی از جمله کشور ترکیه، ایتالیا و چین به واردات درب ضد سرقت به کشور ایران می پردازند. در این بین برخی از شرکت های ایرانی نیز در حوزه تولید این محصول موفق بوده اند.

ویژگی های اصلی درب های ضد سرقت

یکی از مسائلی که در سال های اخیر سبب افزایش فروش انواع درب های داخلی از جمله درب ضد سرقت شده، وجود ویژگی های متنوع در این محصول می باشد. این محصول در مقایسه با درب های قدیمی از امنیت بسیار بهتری برخوردار می باشد. اگر دقت کرده باشید، اکثریت درب های ضد سرقت قدیمی در ساختار خود از قفل های ساده بهره‌مند هستند. اما امروزه در درب های ضد سرقت از قفل های پیشرفته و کامپیوتری نیز استفاده می شود. برخی اوقات نیز شاهد قفل های لمسی در ساختار آن ها هستیم که سبب افزایش امنیت خانه شما خواهد شد.

ساختار درب ضد سرقت ایرانی

در ساختار درب ضد سرقت و در درون آن ها از محصولات پیچیده و خاصی استفاده شده است. علت استفاده از تجهیزات مختلف در پشت چوب درب ضد سرقت، به دلیل افزایش امنیت می باشد. بسیاری از سارقان با زدن ضربات مختلف، درب موردنظر را شکسته و به آن خانه ورود می کنند. علاوه بر استحکام فوق العاده، این محصولات قابلیت استفاده در مجتمع های تجاری، مسکونی و … را نیز دارند. این مسئله بدین معنا بوده که از درب های ضد سرقت می توان در اکثریت مکان های مختلف استفاده نمود. همچنین این درب ها در برابر صدا های مختلف نیز عایق می باشد.


درب سرویس بهداشتی و حمام

اگر به یاد داشته باشید، در میان انواع درب های داخلی منازل قدیمی، درب سرویس بهداشتی و حمام اغلب از ساختار های ضعیفی بهره مند بودند. اما امروزه به دلیل افزایش آپارتمان ها در سراسر کشور ایران، این محصول با تحولات جدی و بزرگی روبرو شده است. اکثریت تولیدکنندگان درب سرویس بهداشتی و حمام از ساختار های منحصر به فردی در این محصولات استفاده می کنند. امروزه شاهد استفاده از فایبرگلاس، پی وی سی، ای بی اس و پلی وود در ساختار درب سرویس بهداشتی و حمام هستیم. تمامی ساختار های ذکر شده قابلیت ضد آب بودن را داشته و همین مسئله سبب استفاده از این درب ها شده است.

درب های سرویس بهداشتی یا حمام چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همان طور که می دانید، در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی یا حمام، استفاده از آب رواج گسترده ای دارد. بدین جهت باید از تجهیزاتی استفاده نمود که در صورت برخورد با آب دچار مشکل نشوند. از این رو می توان ضد آب بودن درب های سرویس بهداشتی یا حمام را از ویژگی های این محصول شناخت. علاوه بر این مسئله، این درب ها قابلیت عایق بودن در برابر صدا را در اختیار دارند.. همچنین این درب ها در قیمت های متنوعی به بازار های کشورمان ارائه می شوند. این مسئله باعث خواهد شد تا هر فردی بتواند با توان های مالی مختلف نسبت به خرید این محصولات اقدام کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید