بخش تماس ویدئویی واتساپ تحول پیدا می کند

    کد خبر :899444

واتساپ در حال بازطراحی اپلیکیشن خود بر روی دو پلتفرم اندروید و iOS بوده و در همین رابطه این پلتفرم اجتماعی از جدیدترین رابط کاربری برای تماس‌های ویدیویی رونمایی کرده است.

«بازتاب» مهتاب جهاندار؛واتساپ با افزودن ویژگی‌های جدیدی مانند آزمایش امکان ارسال فایل تا سقف حداکثر ۲ گیگابایت به دنبال بهینه‌سازی ویژگی‌ها و بهبود عملکرد اپلیکیشن خود بوده و در همین راستا این شرکت قصد دارد تا رابط جدید دوربین واتساپ که از ماه‌ها قبل در دسترس کاربران iOS قرار گرفته بود را برای کاربران اندرویدی به ارمغان بیاورد.

در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده ظاهراً برخی کاربران جدیدترین نسخه‌ی بتای اندروید واتساپ یک رابط جدید دوربین را در این پلتفرم مشاهده کرده‌اند که تغییراتی را به همراه داشته است. این تغییرات شامل یک ظاهر جدید در هنگام انتخاب فایل از گالری را نیز شامل می‌شود که در بالای آن دو تب Gallery و Recent قرار دارد. به علاوه، نوار انتخاب فایل‌ها که با حذف در iOS باعث شکایت کاربران شده بود، ظاهرا در نسخه اندروید و این رابط جدید، همچنان وجود دارد.

البته هنوز این قابلیت به صورت عمومی منتشر نشده و تنها کاربران نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن می‌توانند از آن بهره ببرند. اما احتمال می‌رود که در آینده‌ای نزدیک این قابلیت در نهایت در اختیار همه کاربران قرار بگیرد.

شایعه شده که رابط جدید دوربین همراه با قابلیت افزایش ظرفیت اشتراک‌گذاری فایل تا ۲ گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب ارسال و دریافت عکس‌های باکیفیت از این پس برای کاربران اندرویدی واتساپ آسان‌تر از قبل شود.

در واقع  پیام‌رسان واتساپ در مقایسه با سایر رقبای خود نظیر تلگرام سرعت توسعه و پیشرفت کندی دارد و بسیاری از کاربران آن هم از این موضوع گله‌مند هستند. این شرکت برای اضافه کردن یک قابلیت بسیار معمولی اما کاربردی زمان زیادی را صرف می‌کند و معمولا قابلیت‌های جدیدی که به پلتفرم اضافه می‌شوند، الگوبرداری شده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر است. این موضوعات با توجه به نامحدود بودن منابع مالی این پیام‌رسان متعلق به متا کمی عجیب به نظر می‌رسد. جدا از این موضوع، این پلتفرم محبوب در طی ماه‌های اخیر روی قابلیت‌های کاربردی زیادی کار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید