افزایش قیمت اینترنت در سال 1401

    کد خبر :895550

وزیر ارتباطات در ماه‌های گذشته بارها از لزوم افزایش قیمت اینترنت صحبت کرده بود و حال معاون وی این اتفاق را تایید کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_علی‌رغم مشکلات موجود و کاهش عمومی سرعت دسترسی مردم به فضای مجازی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که مجلس مجوز اصلاح  تعرفه اینترنت در سال 1401 را صادر کرده است.

وی در کنفرانسی با موضوع شبکه ملی اطلاعات و فیبرنوری نوری این موضوع را مطرح و تاکید کرده که تعرفه‌های اینترنت نیاز به بازنگری دارند. وی افزوده: «باید فضا را به نحو مناسب برای تغییر و اصلاح تعرفه آماده کنیم.»

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رییس رگولاتوری کشور تاکید کرده که مجلس بر خلاف سال 1400، برای افزایش قیمت اینترنت در سال 1401 مجوز صادر کرده است. او همچنین ادعا می‌کند که شرکت‌های تامین کننده سرویس‌های اینترنت نخواهند توانست با تعرفه‌های فعلی به کار خود ادامه دهند.

او در خلل کنفرانس مورد اشاره به انجام مزایده باند فرکانسی 3500 اشاره کرد و افزود که پروژه 5G را نیز در کنار فیبر نوری به پیش خواهد برد. او در این مورد گفته: «این دو پروژه به یکدیگر متصل هستند و باید از این امکان نیز برای دستیابی به هدف ۲۰ میلیون فیبرنوری استفاده کنیم و در سال ۱۴۰۱ مزایده باند فرکانسی ۳۵۰۰ را خواهیم داشت.»

عباسی شاهکوه می‌گوید که با در دسترس قرار گرفتن فیبر نوری، حداقل سرعت به 30 مگ خواهید رسید. او البته به سخت بودن پوشش 20 میلیون فیبر نوری اذعان کرده و رگولاتوری را به عنوان مجری این طرح، به انجام مرحله به مرحله آن برای نقاط مختلف کشور موظف می‌داند.

رگولاتوری احتمالاً ارائه فیبرنوری را از افرادی با درآمد بالاتر آغاز خواهد کرد تا منابع مالی مناسبی برای شرکت‌ها فراهم شود. معاون وزیر همکاری مخابرات را نیز برای رسیدن به اهداف در مورد فیبر نوری ضروری می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید