شرایط خروج مشمولان در قالب سفر‌های تحصیلی از کشور

    کد خبر :893398
شرایط خروج مشمولان در قالب سفر‌های تحصیلی از کشور

بسیاری از مشمولان قبل از انجام خدمت مقدس سربازی قصد دارند به بهانه‌های مختلف از کشور خارج شوند؛ یکی از این موارد خروج از کشور به منظور سفر‌های علمی و برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی برای ارائه مقالات است.

سفر‌های علمی دارای شرایط احراز خروج از کشور است که در وهله اول مشمول باید فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد که مدت زمان خروج از کشور برای مقالات و کنفرانس‌های علمی برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۳۰ روز است.

مدت زمان خروج از کشور برای شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، برای تمامی مقاطع تحصیلی حداکثر ۴۵ روز است و باید مشمول وثیقه‌ای را به صورت وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی نزد سازمان نظام وظیفه عمومی بسپارد.

خروج از کشور به منظور سفر‌های مطالعاتی

یکی دیگر از سفر‌هایی که مشمولان را قبل از انجام خدمت مقدس سربازی مجبور به خروج از کشور می‌کند، بحث سفر‌های مطالعاتی است که دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، حین انجام تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها انجام می‌دهند.

این افراد نیز برای خروج از کشور به عنوان سفر مطالعاتی باید شرایط احراز خروج از کشور را داشته باشند تا بتوانند بدون دردسر اقدام به سفر کنند.

مشمول باید در این نوع سفر دارای معافیت تحصیلی باشد که حداکثر مدت زمان اینگونه سفر‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ۶ ماه و دکتری یک‌سال است؛ همچنین در این مدت ورود و خروج مشمول به داخل کشور برای موارد ضروری با ارائه درخواست و موافقت وظیفه عمومی بلامانع است، لذا مهلت دوره نامبردگان غیر قابل تمدید است.

به گزارش میزان، برای کلیه دانشجویان در هر مقطع فقط یک‌بار مجوز خروج فرصت مطالعاتی صادر می‌شود؛ همچنین سپردن ودیعه نقدی یا ضمانت نامه بانکی با معرفی معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت به یکی از بانک‌های عامل یا موسسات مالی در سراسر کشور و ارائه اصل رسید آن به مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت؛ الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید