سری گلکسی A سامسونگ تا چهار سال آپدیت دریافت می کنند

    کد خبر :887263
سری گلکسی A سامسونگ تا چهار سال آپدیت دریافت می کنند

بر اساس اطلاعاتی که از سوی نمایندگی سامسونگ در هلند منتشر شده به نظر می‌آید برخی از مدل‌های سری گلکسی A هم مشمول دریافت آپدیت‌های چهار ساله اندروید خواهند بود. پیش از این اعلام شده بود که سامسونگ تصمیم گرفته نسخه اندروید برخی از گوشی‌های پرچم‌دار خود را تا چهار سال آپدیت کرده و تا پنج سال بروزرسانی امنیتی برای برخی محصولات منتخب خود ارائه کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_سامسونگ پیش از این متعهد شده بود که آپدیت نرم‌افزاری گوشی‌هایش را به مدت سه سال، همراه با پنج سال آپدیت امنیتی ارائه کند. این بروزرسانی‌ها برای لیست گوشی‌های رده‌بالای این شرکت در دسترس بوده‌اند.

اما این شرکت در جریان مراسم رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S22 اعلام کرد که این گوشی‌ها به همراه سری S21، جدیدترین گوشی‌های تاشو و تبلت‌های سری S8 به مدت ۴ سال آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند.

حالا بر اساس بیانیه‌ای که از طرف نمایندگی سامسونگ در هلند منتشر شده به نظر می‌رسد برخی از گوشی‌های سری گلکسی A هم مشمول این آپدیت‌ها خواهند بود. طبق این بیانیه، تعدادی از گوشی‌های سری گلکسی A از سیاست جدید سامسونگ برای به‌روزرسانی بهره‌مند می‌شوند.

به نظر می‌آید در صورت صحت این اطلاعات، سامسونگ به محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های اندرویدی در پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت تبدیل می‌شود. نکته‌ جالب در مورد این موضوع اینجاست که گوگل به‌دلیل ارائه تنها سه سال بروزرسانی نرم‌افزاری برای طیف پیکسل خود، همراه با پنج سال بروزرسانی امنیتی، از سامسونگ عقب مانده است.

از سوی دیگر سامسونگ هنوز از گوشی‌های گلکسی A53 و A73 رونمایی نکرده است. البته این دو گوشی گران‌ترین مدل‌های این خانواده به حساب نمی‌آیند و شاید سامسونگ این دو محصول را در لیست گوشی‌های دارای قابلیت دریافت ۴ نسخه‌ی جدید اندروید قرار ندهد و به آپدین محصولات رده‌بالای این سری بسنده کند.

با این حال نسل‌های قبلی A53 در کشورهای مختلف طرفداران بسیار زیادی دارند و اگر سامسونگ سیاست جدید خود را برای این گوشی هم ارائه کند، احتمالاً آمار فروش آن بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. البته هنوز هیچ چیزی به طور قطعی اعلام نشده  و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتر در این مورد منتشر شود.

در انتها باید گفت هیچ گوشی هوشمند اندرویدی دیگری این سطح پشتیبانی را ارائه نمی‌کند و این تنها می‌تواند به این معنی باشد که تعداد بیشتری از تولیدکنندگان اندرویدی در آینده تشویق می‌شوند تا محصولات خود را برای مدت طولانی‌تری برای حفظ مشتریان‌شان پشتیبانی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید