وای فای 7 سال آینده از راه خواهد رسید

    کد خبر :881088

با وجود اینکه در حال حاضر نیز تنها درصد کمی از دستگا‎های هوشمند، از گوشی‎ها گرفته تا لپ‎تاپ و دیگر تجهیزات ارتباطی از وای فای نسخه 6 استفاده می‎کنند، شرکت مدیاتک در نظر دارد تا سال آینده اولین تراشه‎های خود مجهز به وای فای نسخه 7 را راهی بازار کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_استاندارد بی‌‎سیم IEEE 802.11 یا همان ارتباط Wi-Fi به دلیل انعطاف و قابلیت توسعه بسیار بالای خود، به اولین انتخاب شرکت‎های برای استفاده در دستگاه‎های هوشمند امروزی تبدیل شده است.

در حال حاضر ارتباط وای فای در نسخه 6 آن به صورت عملی عرضه شده و در اختیار کاربران قرار می‎گیرد که در شرایط تئوری امکان فراهم کردن یک بستر ارتباطی با پهنای باند عظیم 9.6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‎کند. این سرعت نسبت به 3.5 گیگابیت بر ثانیه نسل 5 و 600 مگابیت بر ثانیه نسل 4 ارتقای بسیار زیادی به خود دیده است ولی اگر تصور کنید که تا سال‎ها در همین سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه باقی خواهیم ماند، در اشتباهید.

شرکت مدیاتک که حالا بزرگترین تولیدکننده تراشه موبایل در سراسر دنیاست امروز به صورت رسمی اعلام نموده که قصد دارد سال آینده تراشه‎های جدید خود را به قابلیت ارتباط بی‎سیم Wi-Fi 7 مجهز کند. از نظر تئوری و طبق اعلام اتحادیه Wi-Fi Alliance، این ارتباط قابلیت رسیدن به سرعتی تا 2.4 برابر بیشتر از نسل قبلی خود و رسیدن به سرعت هیجان‎انگیز 23 گیگابیت بر ثانیه را دارد که شاید همین حالا نیز تصور آن برای یک ارتباط عمومی بی‎‌سیم در دستگاهی هوشمند، بسیار سخت باشد.

اما همانطور که اعلام شد شرکت مدیاتک قصد دارد با استفاده از کانال‎های 320 مگاهرتزی و استفاده از مدولاسیون پرقدرت 4K QAM و ترکیب آنها با فناوری واحد منبع چند کاربره یا MRU، شرایطی را ایجاد کند که با وجود استفاده از فرکانس‎های فعلی 2.4، 5.0 و 6.0 گیگاهرتزی، بتوان به سرعت هیجان‎انگیز 23 گیگابیت بر ثانیه در ارتباط Wi-Fi رسید.

پیش‎بینی متخصصان مدیاتک این است که اولین دستگاه‎های بهره‎مند از وای فای 7 اوایل سال 2023 راهی بازار شوند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که انستیتیو مهندسان برق و الکترونیک یا همان IEEE گواهینامه‌های استاندارد وای فای 7 را پیش از سال 2024 به صورت رسمی صادر نخواهد کرد ولی اینکه شرکت‎ها حتی پا را فراتر از استانداردهای جهانی بگذارند، اتفاقی بی‎سابقه نیست و نمی‎توان انتظار داشت که رقبای سرسخت بازار جهانی گوشی‎های هوشمند بیشتر از دو سال برای رسیدن به برگ برنده، منتظر بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید