سوزوکی سلریو 2022 هاچ بک اقتصادی و کارآمد
آنطور که ماروتی سوزوکی میگوید پیشرانه یک لیتری این خودرو اولین گزینه در کلاس خودش است که به فناوری Start/Stop مجهز شده است. سلریو با قدرت 65 اسببخار و گشتاور 89 نیوتنمتری در بازار خودروهای پرفورمنس امروزی اتفاق خاصی به حساب نمیآید.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_بلوک K10 پیشرانه سلریو اغلب روی مدلهای ویتارا، بالنو و سوئیفت نصب شده است، ولی با این تفاوت که روی آنها توربوشارژ نیز تعبیه خواهد شد. طبیعتاً برای چنین خودرویی مصرف سوخت مهمترین فاکتور است. به همین دلیل است که علاوه بر سیستم خاموش کردن مصنوعی پیشرانه، فناوری دو میلسوپاپ دوگانه و سیستم یکپارچه اگزوز نیز روی آن دیده میشود. مصرف سوخت 3.7 لیتر در صد کیلومتری این خودرو در نمونه دستی حدود 23 درصد بهبود را نسبت به ویرایش قبلی نشان میدهد. اگرچه طبیعی است که مصرف سوخت در مدلهای اتوماتیک کمی بیشتر خواهد بود. اطلاعاتی در دست است شرکت قصد دارد ویرایش گازسوز سلریو را هم عرضه کند.
ماروتی سوزوکی سلریو در چهار تیپ عرضه میشود که جعبهدنده 5 سرعته دستی به صورت استاندارد روی آنها نصب خواهد شد. ولی در سه تیپ بالایی ZXi , VXi و ZXi+ میتوان گیربکس نیمه اتوماتیک AGS را به صورت آپشن سفارش داد.
نسل دوم این خودرو با طول، عرض و ارتفاع 3694، 1655 و 1555 میلیمتر کمی بزرگتر از ویرایش قبلی به نظر میرسد. فاصله محوری هم 2435 میلیمتر اعلام شده است. گفته میشود فضای قسمت بار 313 لیتر خواهد بود که 40 درصد بیشتر از نسل اول است.
از نظر طراحی، سلریو از سنت طراحی جدید شرکت به اسم ترسیم سهبعدی استفاده کرده که به وضوح نسبت به ویرایش قبلی دوستانهتر شده است. در داخل کابین نیز تغییراتی به چشم میخورند. از نصب نمایشگر 7 اینچی و ورود و استارت بدون سوئیچ گرفته تا کنترل سیستم صوتی روی فرمان.
قیمت ماروتی سوزوکی سلریو در تیپ پایه حدود 6700 دلار و در مدل نهایی 9320 دلار خواهد بود.