هامر M1-R با تیونینگ میل اسپک معرفی شد

    کد خبر :794153

شرکت تیونینگ خودرو میل اسپک اتوموتیو از نسخه‌ی جدید M1-R رونمایی کرد که بر مبنای شاسی‌بلند آف‌رود هامر H1 ساخته شده است و از پیشرانه‌ای دیزلی با حداکثر قدرت ۸۰۰ اسب ‌بخار بهره می‌برد.

طی سال‌های گذشته شاهد معرفی برخی مدل‌های تغییریافته‌ی هامر H1 توسط شرکت تیونینگ خودرو میل اسپک اتوموتیو (Mil-Spec Automotive) هستیم. آخرین نسخه M1-R نامیده می‌شود و با تغییرات بسیار جالب در داخل کابین، فضای بیرونی با ظاهری زیبا و رنگ‌های چشم‌نواز و قدرت بالای پیشرانه در زیر کاپوت، به یکی از جذاب‌ترین محصولات میل اسپک تبدیل شده است. به گزارش موتوروان، این خودروی شاسی‌بلند محصولی منحصربه‌فرد و گران‌قیمت است؛ اما نه بدان معنا که افراد معمولی نتوانند آن را تهیه کنند. کمی بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

همانند محصولات قبلی میل اسپک، همه چیز با هامر H1 کلاسیک شروع می‌شود. از آنجا، فضای داخل کابین تغییر کاملی می‌یابد که به گفته‌‌‌ی مهندسان این شرکت، لوکس‌ترین کار تا به امروز است. تمام قطعات پلاستیکی با اجزای ماشین‌کاری‌شده تعویض شده‌اند که بیشتر این تغییرات در داشبورد قرار دارند. تجهیزات الکترونیکی به‌روزشده شامل نشانگر دنده الکترونیکی و ترمز دستی برقی، دکمه‌های سیستم آب‌وهوای دو منطقه‌ای و سیستم استریوی مخصوص می‌شود.

هر چیزی که در کابین ماشین‌‌کاری نشده باشد یا با فرش پوشانده شده یا با چرم ناپا (Nappa) تزئین می‌شود. بااین‌حال فضای کابین خیلی مطلوب و مد روز نیست؛ گلخانه M1-R هنوز هم با کنسول مرکزی مایل گسترده‌ای که سرنشینان آن را در دو سمت چپ و راست جدا می‌کند، شخصیتی خشن اما سودمندگرایانه از کابین به نمایش می‌گذارد. داشبورد پهن و مسطح خودرو دارای نشانگرهای اصلی است. همچنین هامر M1-R هنوز از چهار صندلی برای نشستن سرنشینان بهره می‌برد، اگرچه بدون شک همه افراد موجود در کابین در مقایسه با هامر H1 اصلی راحت‌تر هستند.

سرنشینان می‌توانند در مقایسه با هامر اصلی بسیار سریع‌تر سفر کنند. پیشرانه‌ی دیزلی ۶٫۶ لیتری خورجینی هشت سیلندر توربوشارژر Duramax به‌طور خاص عملکرد خوبی دارد و ۵۰۰ اسب ‌بخار قدرت و ۱۳۵۶ نیوتن‌متر در مدل استاندارد تولید می‌کند. اگر این خروجی کافی نباشد، میل اسپک آپشن‌هایی برای افزایش قدرت به ۸۰۰ اسب ‌بخار و گشتاور به ۱۶۲۷ نیوتن‌متر در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. این خودرو قدرت پیشرانه را از طریق جعبه‌دنده خودکار آلیسون 1000 T6 به چرخ‌های خروجی می‌رساند و با کمک سیستم تعلیق مسابقه‌ای Rod Hall روی زمین قرار می‌گیرد. ترمزهای ۶ پیستونه‌ی ویلوودز به‌عنوان آپشن، هنگام پا گذاشتن روی پدال ترمز، به کاهش سرعت و توقف کامل کمک می‌کنند.

در نمای بیرونی خودرو، از طرح رنگ چشم‌نواز زرد بهره برده شده و در واقع از Competition Yellow الهام گرفته است که در هامر H1 اصلی ارائه می‌شود. چراغ‌های LED جلو و عقب استاندارد هستندِ اما میل اسپک برای بهبود نوررسانی خودرو از سیستم روشنایی اضافه روی سقف کمک می‌گیرد و لوازم جانبی لوله‌ای، وینچ‌ها، تغاری‌های گل‌گیر و موارد دیگر نیز وجود دارند. رینگ‌های ۲۰ اینچی بلک راینو (Black Rhino) با لاستیک‌های آف‌رود و همچنین قطعات خارجی ضد زنگ و روکش خاص برای اجزایی مانند لولاهای درها و دریچه‌های کاپوت جزو گزینه‌های استاندارد هستند. اگر مشتریان طرفدار رنگ زرد نباشند، طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای فضای بیرونی خودرو موجود است.

به گزارش زومیت، همان‌طور که تصور می‌کنید، چنین محصولی ارزان‌قیمت نیست. هامر M1-R ارائه‌شده در این‌جا، قیمتی کمتر از ۴۱۲ هزار دلار ندارد. البته مسئولان میل اسپک اتوموتیو می‌گویند این نمونه برای مشتری خاص ساخته شده است و به معنای واقعی کلمه هر آن‌چه این شرکت برای طیف جدید M1 خود ارائه می‌دهد، در M1-R جمع کرده است.

چنین قیمتی بدان معنا نیست که همه نمی‌توانند خریدار محصول جدید میل اسپک اتوموتیو باشند. این شرکت مستقر در میشیگان در حال راه‌اندازی خط مونتاژ جدید برای M1 است که قیمت آن برای مدل پایه از ۲۹۹َ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. این مبلغ، رقم سنگینی به شمار می‌رود؛ اما کاملاً قابل مقایسه با آفرودهای سفارشی مانند هنسی و ECD است. مسئولان میل اسپک می‌گویندامکان ثبت سفارش هامر M1 جدید از هم‌اکنون وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید