دیلی تلگراف: ایران کانون توجه پنتاگون است/ اورشلیم پست: ارسال بمب افکن به خلیج فارس سیگنالی برای ایران است/ تایمز اسرائیل: اگر اسرائیل به ایران حمله کند حیفا نابود می شود/ رویترز: نازنین زاغری دوباره بازداشت شد

    کد خبر :791317

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر سیزدهمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون بعد از حمله عراق ایران کانون توجه پنتاگون است، ارسال بمب افکن های B52 به خلیج فارس توسط بایدن، سیگنال برای ایران، اگر اسرائیل به ایران حمله کند حیفا نابود می شود، نازنین زاغری دوباره بازداشت شد، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری دِ تلگراف، روزنامه اورشلیم پست، تایمز اسرائیل، خبرگزاری رویترز که با تأکید بر موضوعاتی چون بعد از حمله عراق ایران کانون توجه پنتاگون است، ارسال بمب افکن های B52 به خلیج فارس توسط بایدن، سیگنال برای ایران، اگر اسرائیل به ایران حمله کند حیفا نابود می شود، نازنین زاغری دوباره بازداشت شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دیلی تلگراف: ایران کانون توجه پنتاگون است

حمله های پیاپی به پایگاه ها و منافع ایالات متحده در عراق یکی از خبرهای مهم و تعیین کننده در روابط ایران و آمریکا است.

خبرگزاری دیلی تلگراف در مطلبی با تیتر « بعد از حمله عراق ایران کانون توجه پنتاگون است» در تحلیل تاثیر مسائل عراق بر روابط ایران و آمریکا نوشت:  به نقل از مقامات آمریکایی آمده است: درباره مسائل عراق و حملات به نیروهای آمریکایی تحقیقات درحال انجام است. اما ایران باید بداند ایالات متحده از نیروهای خود دفاع می کند.

این خبرگزاری با اشاره به تغییر رفتار ایالات متحده در قبال عربستان سعودی به این مسئله اشاره می کند که ایالات متحده در رفتار خود با عربستان از یک رویکرد تنبیه و تشویق استفاده می کند.

اورشلیم پست: ارسال بمب افکن به خلیج فارس سیگنالی برای ایران است

بمب افکن های راهبردی B52 ایالات متحده در هفتمین ماموریت خود در منطقه به همراه اسکورت اسرائیلی حضور پیدا کردند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این موضوع پرداخته روزنامه اورشلیم پست است.

مطلب اورشلیم پست در این باره با تیتر«ارسال بمب افکن های B52 به خلیج فارس توسط بایدن، سیگنال برای ایران» منتشر شده است و در آن آمده است:

بایدن در سیگنالی مشخص برای ایران بمب افکن های B52 را بر فراز خلیج فارس به پرواز در آورد.

در این ماموریت یک نکته بارز وجود داشت و آن اسکورت شدن این بمب افکن ها در بخشی از مسیر توسط جنگنده های اسرائیلی بود.

در آخر این روزنامه به مسائلی مانند برنامه هسته ای ایران، حمله ایالات متحده به مناطقی در سوریه و ادعای به روز کردن طرح های عملیات علیه تاسیسات هسته ای ایران توسط اسرائیل اشاره کرده است.

تایمز اسرائیل: اگر اسرائیل به ایران حمله کند حیفا نابود می شود

تنش ها بین ایران و اسرائیل در سایه احتمال کاهش تنش بین ایالات متحده و ایران، پیچده تر شده است. تهدیدات مقامات دوطرف در رسانه ها انعکاس فراوانی دارد.

روزنامه تایمز اسرائیل از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است. این رسانه با تیتر «اگر اسرائیل به ایران حمله کند حیفا نابود می شود» صحبت های وزیر دفاع ایران را نقل قول کرد و نوشت:

امیر حاتمی گفت: گاهی اوقات رژیم صهیونیستی از سر ناامیدی ادعاهای بزرگی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کند؛ اما باید بداند اگر اشتباهی انجام دهد، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان می شود.

این روزنامه در ادامه به مسائل جاری مانند برنامه هسته ای ایران پرداخته است و از تاثیرات آن بر مسائل امنیتی گفته است.

رویترز: نازنین زاغری دوباره بازداشت شد

موضوع بازداشت افراد دوتابعیتی مانند نازنین زاغری توسط قوه قضائیه در ایران، طی سال های گذشته از سوی رسانه های غربی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی با تیتر « نازنین زاغری دوباره بازداشت شد» درباره مسئله بازداشت نازنین زاغری نوشت: نازنین زاغری که محکوم به تحمل پنج سال زندان شده بود؛ پس از اتمام دوره زندان خود دوباره به اتهام دیگری به دادگاه احضار شد.

در ادامه این رسانه به روند پرونده زاغری اشاره می کند و مراحل را از بازداشت، صدور حکم و انتقال به منزل به علت شیوع کرونا توضیح می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید