قدرتمندترین نسخه موتورسیکلت تریومف اسپید تریپل معرفی شد

    کد خبر :784057

تریومف از قدرتمندترین نسخه‌ی موتورسیکلت اسپید تریپل رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱۷۷ اسب بخاری و قیمت حدود ۱۸ هزار دلار عرضه می‌شود.

نسل جدید موتورسیکلت خیابانی افسانه‌ای تریومف (Triumph) مجهز به پیشرانه‌ی جدید سه سیلندر ۱۷۷ اسب بخاری و مجموعه‌ای از پیشرفت‌های مکانیکی و الکترونیکی در جعبه‌دنده است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به گزارش نیواطلس، سرانجام موتورسیکلت تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ آر اس (Speed ​​Triple 1200 RS) مدل ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان به دنیای دوچرخ‌ها معرفی شد.

از سال ۱۹۹۴، زمانی‌که T309 برای اولین ‌بار با پیشرانه سه سیلندر خطی ۸۸۵ سی‌سی متعلق به سوپربایک دیتونا (Daytona) تریومف معرفی شد، موتورسیکلت Speed ​​Triple جایگاه خود را به‌عنوان پیش‌گام کلاس استریت‌فایتر محکم کرد.

اسپید تریپل بیش از ربع قرن تکامل یافته است و چراغ‌های جلوی دوقلوی موسوم به «چشم حشره» را با نسل دوم در سال ۱۹۹۷ و قبل از اینکه حجم پیشرانه‌اش به ۹۵۵ سی‌سی برسد، به دست آورده است. چند سال بعد، وقتی تریومف کلاس سوپربایک را رها و دیتونا را به مدل سوپراسپرت ۶۷۵ سی‌سی فوق‌العاده موفق تبدیل کرد، اسپید تریپل از پیشرانه‌ی ۱۰۵۰ سی‌سی بهره می‌برد. این‌ها درحقیقت سه نسل آخر از مدل تریپل اسپید بودند؛ تا اینکه الزام استانداردهای یورو ۵ خواستار اصلاح اساسی دیگری در موتورسیکلت افسانه‌ای تریومف شد.

در نتیجه اصلاحات وارد مرحله‌ای جدید شد و اینک مدل ۲۰۲۱ موتورسیکلت تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ آر اس معرفی شده است. مدل کاملا جدید اسپید تریپل از پیشرانه‌ی ۱۱۶۰ سی‌سی با قدرت ۱۷۷٫۴ اسب ‌بخار در ۱۰,۷۵۰ دور بر دقیقه و ۱۲۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد. این جهش بسیار خوبی نسبت به قدرت ۱۴۸ اسب بخاری در مدل قبلی به شمار می‌رود و علاوه بر این، مدل ۲۰۲۱ اسپید تریپل ۱۰ کیلوگرم (۲۲ پوند) سبک‌‌تر است. وزن کلی این مدل به ۱۹۸ کیلوگرم (۴۳۶٫۵ پوند) می‌رسد که با توجه به انبوه تجهیزات و امکانات، خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد.

پیشرانه ظرفیت زیادی دارد؛ اما با نرمی دور می‌گیرد و به‌آسانی می‌تواند تا دورهای بالاتر برود؛ زیرا ۱۲ درصد اینرسی کمتر پیشرانه به افزایش سقف عملیاتی ۶۵۰ دور بر دقیقه کمک می‌کند. این پیشرانه روی قاب آلومینیومی ریخته‌گری جدیدی سوار می‌شود که هندسه و ابعاد آن کمابیش به همان اندازه‌‌ی مدل قبلی است.

مدیریت الکترونیکی توسط واحد اندازه‌گیری اینرسی ۶ محوره جدید (IMU) انجام می‌شود و کنترل پیشرفته‌ای برای ترمز ABS کنتیننتال MIB-EVO و سیستم کنترل کشش (TC) در هنگام پیچیدن در گوشه‌ها فراهم می‌کند. هر دو سیستم قابل تنظیم هستند و سیستم کنترل کشش، چهار سطح حساسیت (باران، جاده، ورزشی و پیست) ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که ترمز ABS را می‌توان در حالت‌های جاده یا پیست تنظیم کرد.

تریومف اسپید تریپل جدید ‌اکنون به‌سهولت پنج حالت سواری (بارانی، جاده‌ای، ورزشی، پیست و موتورسواری قابل تنظیم) ارائه می‌دهد که هر کدام دارای تنظیمات از پیش تعیین‌شده برای سیستم‌های ترمز ضد قفل و کنترل کشش است. موتورسوار همه چیز را ازطریق صفحه‌نمایش TFT رنگی پنج اینچی و دکمه‌های موجود در فرمان، کنترل و تنظیم می‌کند.

فهرست تجهیزات الکترونیکی استاندارد اسپید تریپل ۲۰۲۱ همچنین شامل استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل افزایش ارتفاع چرخ جلو و کیت اتصال My Triumph است. همان‌طور که درباره‌ی نسخه قبلی RS اتفاق افتاد، اُهلینز (Öhlins) دوشاخه ۴۳ میلی‌متری NIX30 کاملا قابل تنظیم و کمک‌فنر ΤΤΧ36 را برای موتورسیکلت فراهم می‌کند. در بخش ترمز، اسپید تریپل ۲۰۲۱ با جدیدترین کالیپرهای پیشرفته و درجه یک Stylema برمبو تجهیز شده است. تیپ استاندارد RS از کلاچ لغزشی بسیار نرم و دستیار تعویض دنده Triumph Shift Assist بهره می‌برد.

طبق سنت مدرن تریومف، تیپ RS بهترین مدل خانواده است و ما باید انتظار داشته باشیم که اسپید تریپل ۱۲۰۰ استاندارد به‌زودی ارائه شود. این موتورسیکلت احتمالاً با پیشرانه‌ی مشابه، همراه ‌با سیستم تعلیق و ترمزهای دارای مشخصات پایین‌تر و شاید تجهیزات الکترونیکی کمتر و قیمت مناسب‌تر عرضه خواهد شد.

به گزارش زومیت، تریومف می‌تواند از این پیشرانه‌ی جدید برای تأمین انرژی پروژه‌های بعدی مانند Tiger 1200 یا شاید مدل کروزر استفاده کند تا فاصله‌ی مدل‌های بانویل اسپیدمستر و راکت 3 را پر کند و به‌طور مستقیم به رقابت با دیاول ۱۲۶۰ دوکاتی ادامه بدهد. پیش‌بینی می‌شود تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ آر اس مدل ۲۰۲۱ تا پایان ماه مارس با قیمت ۱۸,۳۰۰ دلار راهی بازار شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید