مناسب‌ترین سیستم دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ کدام است؟

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹
    کد خبر :638392

قطعا یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که ساکنان برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ دارند حفظ امنیت این مکان‌ها است. نصب دوربین مدار بسته یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای حفظ امنیت و جلوگیری از ارتکاب جرم می‌باشد. نصب دوربین‌ مداربسته باعث شده است تا درصد دزدی و اتفاقات ناگوار دیگر در مکان‌هایی با تعداد بالا که کنترل آن‌ها توسط نیروهای امنیتی دشوار است کاهش یابد. همچنین اگر جرمی نیز اتفاق افتاد شناسایی مجرمان راحت‌تر شده است. امروزه با افزایش تعداد برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ بازار فروش دوربین مدار بسته نیز بسیار داغ شده است.

اگر شما ساکن یا سازنده برج یا مجتمع مسکونی بزرگ هستید حتما برای شما نیز سوال پیش آمده است که مناسب‌ترین سیستم دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ کدام است؟ برای پاسخ به این سوال بلید گفت که دو نوع دوربین مدار بسته با سیستم‌های AHD و IP قابل استفاده هستند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با مزایا و معایب هر دو نوع سیستم آشنا کنیم. پس توصیه می‌کنیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع دوربین مداربسته را برای برج‌ها و مناطق مسکونی بزرگ را انتخاب کنید.

انواع دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ

از اصلی‌ترین معیارهای دسته‌بندی دوربین‌ مداربسته میزان کیفیت آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل انواع دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ در سه دسته آنالوگ، آنالوگ اچ دی (AHD) و دیجیتال و تحت شبکه (IP) قرار می گیرند.

مزایا و معایب دوربین مداربسته آنالوگ

از مزایای دوربین مداربسته آنالوگ می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد. همین قیمت پایین باعث شده است تا در بازار فروش زیادی داشته باشد. از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان نام برد ساده بودن سیستم این نوع از دوربین‌های مداربسته است. ساده بودن سیستم دوربین مداربسته آنالوگ باعث شده است تا برای نصب آن تخصص و مهارت زیادی نیاز نباشد و به آسانی نصب شود.

اصلی‌ترین معایب دوربین مداربسته آنالوگ کیفیت پایین تصاویر دریافتی است. از آن‌جایی که برای دریافت تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ از سیگنال‌های آنالوگ استفاده می‌کنند تصاویر به همراه نویز پخش خواهد شد. مخصوصا در دوربین‌های مداربسته‌ای که از سیستم بی‌سیم استفاده شود کیفیت تصویر پایین‌تر خواهد بود.

 

  • دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی (AHD)

چند سالی می‌شود که مدل پشرفته‌تری از دوربین مداربسته آنالوگ تحت عنوان دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی (AHD) وارد بازار فروش انواع دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ شده است. دوربین مداربسته AHD با اینکه سیستم آنالوگ داردند ولی کیفیت تصویری که ارائه می‌دهند HD است. انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته AHD از طریق کابل کواکسیال انجام می‌شود. انواع دوربین مداربسته AHD که در بازار موجود هستند AHD ،  HD-TVI و  HD-CVIمی‌باشند. در اصل به صورت خلاصه‌وار باید گفت که دوربین مداربسته AHD همان تکنولوژی دوربین مداربسته آنالوگ را دارد فقط با این تفاوت که در تولید این نوع دوربین سعی شده است تا با حفظ قیمت پایین معایب آن حفظ شود.

  • دوربین مداربسته دیجیتال و تحت شبکه (IP)

قطعا این روزها وقتی که صحبت از انواع دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ می‌شود نا خود آگاه ذهن به سمت دوربین مداربسته دیجیتال و تحت شبکه (IP) می‌رود. دوربین مداربسته IP مثل سیستم‌های کامپیوتری است و توانایی اتصال به اینترنت را دارد. همین تکنولوژی باعث شده است تا کاربران بتوانند تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته IP را به کمک اینترنت به هر گیرنده دیگری از جمله موبایل، لپ‌تاب و تبلت منتقل کنند. تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته IP توسط امواج دیجیتالی انجام می‌شود. استفاده از این تکنولوژی باعث شده است تا استفاده از دوربین مداربسته IP به مناسب‌ترین دوربین کاربردی برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ تبدیل شود.

چرا دوربین مداربسته IP مناسب‌ترین سیستم دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ است؟

امروزه نصب دوربین مداربسته IP برای برج‌ها و مجتمع‌های بزرگ گزینه اول می‌باشد. از جمله ویژگی‌ها و دلایلی که باعث این انتخاب شده‌اند را در ادامه برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

صرف هزینه کم‌تر: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین دوربین مداربسته AHD و دوربین مداربسته IP بکنیم تفاوت خیلی چشم‌گیری را مشاهده خواهیم کرد. ولی وقتی که به قسمت راه‌اندازی و نصب دوربین مداربسته می‌رسیم هزینه‌ای که برای دوربین مداربسته AHD انجام می‌شود بیشتر است. چرا که برای نصب آن به کابل کواکسیال احتیاج خواهد بود. ولی دوربین‌های مداربسته IP می‌توانند به شبکه اینترنتی متصل شوند و در نتیجه هزینه نصب و راه‌اندازی در آن‌ها کمتر خواهد بود.

سیستم آنلاین و کنترل از راه دور: برعکس سیستم دوربین مداربسته AHD در دوربین مداربسته IP اطلاعات توسط سیگنال‌های دیجیتالی دریافت می‌شود. از این رو کاربران دوربین‌ مداربسته IP توانایی این را خواهند داشت تا بتوانند تصاویر را در هر لحظه و به صورت آنلاین دریافت کنند.

امنیت بالا: همان‌طور که اشاره شد تصاویر در دوربین مداربسته AHD توسط کابل کواکسیال منتقل می‌شوند. در این نوع از انتقال تصویر امکان رمزگذاری وجود ندارد. ولی تصاویر ضبط شده در سیستم دوربین مداربسته IP توسط سیستم دیجیتال انتقال می‌یابند که امکان رمزگذاری در آن‌ها وجود دارد. به دلیل امکان رمز گذاری دستیابی به اطلاعات دوربین مداربسته IP تقریبا غیر ممکن است و در نتیجه امنیت بالایی دارد.

با توجه به تمامی مطالبی که گفته شد باید متوجه شده باشید که مناسب‌ترین سیستم دوربین مداربسته برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بزرگ کدام است؟ قطعا عاقلانه‌ترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب برای برج‌ها و مناطق مسکونی بزرگ دوربین مداربسته IP می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید