مدلهای جدید نیسان GT-R رونمایی شدند
نیسان GT-R با سه مدل استاندارد، نیسمو و مخصوص پیست سال ۲۰۲۰ مجهز به پیشرانهی V6، به نمایشگاه خودرو نیویورک رسید.
شرکت ژاپنی نیسان برای نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۹ چند مدل جدید و ویژه دارد. امسال پنجاهمین سال تولد کد GT-R است؛ به همین مناسبت، نیسان با سه مدل تازه نفس از گودزیلا به آمریکا رفته است.
برای نسخهی ویژهی ۵۰ سالگی GT-R، نیسان طرح و رنگهای گذشته را زنده کرده است. زیباترین نمونه رنگ آبی خلیج با طرح نوارهای سفید است که آخرین بار روی مدل اسکایلاین GT-R R34 دیده بودیم. دو طرح دیگر شامل رنگ بدنه سفید با نوارهای قرمز و رنگ نقرهای با نوارهای سفید هستند. علاوهبر بدنه و نشانهای ویژهی 50th Anniversary Edition GT-R، پرههای رینگهای آلومینیومی گودزیلا هم با رنگ آبی تزئین شدهاند که دربین تمام مدلهای گذشته، منحصربهفرد است.
فضای داخلی با روکشهای خاکستری، فرمان جدید، تزئین دستهدنده، طرح روکشهای متفاوت صندلیها، پشتسریها و آفتابگیر الکانترا تغییر داده شده و تمام سطح داشبورد با یک تکه چرم ناپا و دوخت منظم دربر گرفته شده است. شینیچیرو آیری، مدیر بخش طراحی GT-R در مورد این نسخهی ویژه گفت:
برای طراحی متفاوت نسخهی ویژهی ۵۰ سالگی GT-R، بسیار هیجانزده بودیم؛ شاید در نگاه اول تغییرات طراحی خارجی و داخلی بزرگ نباشد اما تمام موارد، بهخصوص رنگهای جدید چشمگیر هستند و در دیده شدن هرچه بیشتر خودرو نقش دارند.
علاوهبر نسخهی ویژه 50th Anniversary Edition GT-R، نیسان دو مدل دیگر از پرچمدار خودروهای اسپرت خود را هم در نیویورک بهنمایش گذاشته است. مدلهای ۲۰۲۰ نیسان GT-R استاندارد و نیسمو، با تغییرات اندک در طراحی و قوانی فنی همراه هستند. قدرت پیشرانهی دستساز ۶ سیلندر V شکل ۳.۸ لیتری تویین توربوشارژ نیسان هنوز هم در نسخه استاندارد ۵۶۵ اسببخار و در مدل نیسمو و Track Edition همان ۶۰۰ اسببخار است؛ اما در مدلهای ۲۰۲۰ از توربوشارژرهای جدید استفاده میشود تا گشتاور و حساسیت پدال گاز در دورهای پایین موتور بهبود و بهطور کلی، کارایی قوای فنی تا ۵ درصد افزایش یابد. منبع اگزوز تیتانیومی، سراگزوزهای بزرگ با رنگ آبی و سیستم تعلیق هوشمند بهروزرسانیشده از دیگر تغییرات مدل ۲۰۲۰ نیسان GT-R هستند.
با تنظیمات جدید، مدلهای جدید گودزیلا در حالت راننگی پیست (R Mode) با سرعت بیشتری تعویض معکوس دنده انجام میدهند و کیفیت سواری بهتر خواهد بود. با اینکه قوای فنی GT-R نیسمو ارتقای چشمگیری نداشته، اما این خودروی اسپرت ژاپنی در بخش کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک پرکار بوده است. پنلهای بخشهای مختلف بدنه مثل گلگیرها، سپرها، کاپوت، سقف، رکابها، صندوق عقب و بالهی بزرگ عقب از جنس فیبرکربن هستند تا وزن GT-R حدود ۱۰.۵ کیلوگرم کمتر شود. البته با نصب قطعات جدید در قوای فنی و تعلیق، حدود ۲۰ کیلوگرم دیگر هم از وزن خودرو کاهش پیدا کرده است تا گودزیلای ۲۰۲۰ سبکتر از گذشته باشد. بالچههای سپر جلو دقیقاً مشابهی نمونهی مسابقهای در کلاس GT3 هستند که نقش مهمی در آیرودینامیک بهتر و کنترل جریان هوا دارند. مدل ۲۰۲۰ نیسان GT-R Nismo و Track Edition از رینگهای ۲۰ اینچی برند RAYS استفاده میکنند که در تایرهای دانلوپ جا گرفتهاند. ترمزهای سرامیک کربن برمبو در جلو ۴۱۰ میلیمتر و در عقب ۳۹۰ میلیمتر قطر دارند و در مقایسه با مدل ۲۰۱۹، قدرت بالاتر و استهلاک کمتری خواهند داشت.
قیمت پایه و ظرفیت تولید هیچکدام از مدلهای جدید نیسان GT-R اعلام نشده است.