شکست یک رکورد در جشنواره ساندنس
کمپانی آمازون با خرید حق پخش «آخر شب»، رکورد بالاترین مبلغ پرداختی در جشنواره ساندنس بابت امتیاز توزیع یک فیلم در داخل خاک آمریکا را شکست.
به نقل از اسوشیتدپرس، فیلم کمدی «آخر شب – Late Night» با ثبت رکوردی قابل توجه درحوزه فروش حق پخش فیلم در جشنواره ساندنس ۲۰۱۹، شگفتی این جشنواره مهم آمریکایی لقب گرفته است.
کمپانی آمازون با پرداخت ۱۳ میلیون دلار، حق پخش این فیلم در داخل ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرده و رکورد بالاترین مبلغ پرداختی از این نوع در جشنواره ساندنس را شکست.
«آخر شب – Late Night» یک کمدی به کارگردانی نیشا گاناترا و بازی اما تامپسون است و داستان یک مجری کهنهکار گفتگوهای شبانه را روایت میکند که به واسطه از دست دادن بینندههایش در آستانه از دست دادن کارش است. او در تلاش برای بازپسگیری جایگاه خود، تیم نویسندگان مرد خود را اخراج می میکند و زنی دست به قلم از طرفداران خود با اصلیتی هندوستانی را به جای آنها منصوب میکند؛ تصمیمی که شرایط را دگرگون میکند.
میندی کلینگ نویسنده فیلمنامه این کمدی که خود دستی در اجرا و کار کمدی دارد درباره این فیلم میگوید: «آخر شب» اثری درباره طرفداران است. نوعی نامه عاشقانه و ادای دین به کسانی که طرفدار برنامهای هستند و از ته دل میخواهند بخشی از آن باشند، ولی احساس میکنند راه ورودی به آن ندارند.
رید اسکات، هیو دنسی، ایمی رایان و جان لیتگو از دیگران بازیگران این فیلم کمدی هستند. «آخر شب» جمعه شب ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و به سرعت در لیست فیلمهای واجب و دیدنی قرار گرفت تا جایی که صبح امروز نیز یک اکران ویژه برای آن در نظر گرفته شد.
آمازون با خرید حق پخش «آخر شب» در داخل آمریکا یکی از گرانترین معامله های این فستیوال را به نام این فیلم ثبت کرد. رکورد بالاترین میزان خرید و فروش حق پخش یک فیلم در ساندنس مربوط به فیلم «تولد یک ملت»(۲۰۱۶) است که قرارداد واگذاری امتیاز توزیع جهانی آن به کمپانی فاکس در ازای مبلغ ۱۷,۵ میلیون دلار در فستیوال ساندنس آن سال ثبت شد.
جشنواره ساندنس ۲۰۱۹، از ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) آغاز شده است و تا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) ادامه دارد.