فوت ۴۵۷۳ تهرانی در سال ۹۴ به دلیل آلودگی هوا
عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: بر اساس اعلام شهردار تهران، در سال ۹۴ در پایتخت ۴۵۷۳ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.
سید فرید موسوی، عضو مجمع نمایندگان تهران در مراسم افتتاحیه شهرک حمل و نقل استان تهران با بیان اینکه بر اساس آمار اعلامی سازمان تجارت جهانی، رتبه ایران در جهان از نظر فضای کسب و کار ۱۲۸ است، گفت: این بدان معنی است که ۱۲۷ گزینه بهتر از ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد.
از همین رو ۳ فراکسیون امید، مستقلین و ولایی در مجلس جلسه ای برگزار کردند که بهترین راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را بهبود فضای کسب و کار دانسته اند و ارتقای این فضا را از نظر قانونگذاری در دستور کار قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه قانون به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما در هنگام اجرا مشکلاتی پیش می آید، افزود: این مسائل نشان می دهد ما در زمینه اجرای قوانین مشکل فرهنگی داریم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح پروژه شهرک شرکت های حمل و نقل استان تهران اظهارداشت: افتتاح این پروژه منجر به کاهش یکی از مهمترین مشکلات پایتخت که آلودگی زیست محیطی است، شده است.
شهردار تهران دو روز قبل در نشست مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد در سال ۹۴ در شهر تهران ۴۵۷۳ نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داشته ایم. همچنین ۱۵۰۰ نفر نیز به مراکز بهداشتی-درمانی وابسته به شهرداری تهران به دلیل مشکلات تنفسی در اثر آلودگی هوا مراجعه کرده بودند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت لجستیک ما از قوت بالایی برخوردار نیست، افزود: بخش لجستیک و حمل و نقل ۳۰ درصد قیمت تمام شده محصولات ایرانی را شامل می شود که این رقم بالا به مصرف کننده نهایی تحمیل خواهد شد. در حالی که در کشورهای دیگر لجستیک ۷ تا ۸ درصد قیمت تمام شده کالا را در بر می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه استان تهران علی رغم آنچه در اذهان شکل گرفته، آنچنان توسعه یافته نیست، ادامه داد: این استان در سال جاری رتبه ۱۸ کشوری از نظر تخصیص اعتبارات عمرانی را داشته است. بنابراین احداث چنین پروژه های عمرانی به توسعه استان کمک خواهد کرد.
به گزارش مهر:موسوی درباره توسعه راه های مواصلاتی شهرستان های جنوب استان تهران به عنوان دروازه جنوبی پایتخت تصریح کرد: آزادراه های اطراف شهرستان ری بسیار پرترافیک بوده و ترددهای گسترده ای از این آزادراه ها به سمت پایتخت و استان های همجوار انجام می شود که لازم است وزارت راه برای کاهش ترافیک راه های مواصلاتی جنوب استان تهران تدابیری باندیشد.
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود که این حجم جمعیت نیازمند برخورداری از خدمات گوناگونی است. اگر این خدمات را به مهاجران و تازه واردها به استان ندهیم، نه تنها جلوی مهاجرت گرفته نمی شود، بلکه پمپاژ ناامیدی به مردم هم خواهد بود.