تولید آگهی تلویزیونی به هوش مصنوعی سپرده شد
شرکت لکسوس در اقدامی بی سابقه تولید آگهی تبلیغاتی تلویزیونی جدید خودروی خود را به هوش مصنوعی ابررایانه واتسون شرکت آی بی ام سپرد.
به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، متن آگهی تبلیغاتی یادشده توسط ابررایانه واتسون نوشته شد و برای طراحی محتوای این تبلیغ از داده های موجود در مجموعه ای از تبلیغات بازرگانی سال های گذشته استفاده شد که جوایز برتر را دریافت کرده بودند و بیشترین واکنش احساسی مخاطبان را برانگیخته بودند.
آگهی هایی که هوش مصنوعی برای طراحی تبلیغ تلویزیونی خود از آن استفاده کرد، در ۱۵ سال گذشته به علت خلاقیت فراوان برنده جایزه بین المللی شیر طلایی فستیوال کن شده بودند. الگوریتم های هوشمند ابررایانه آی بی ام نیز اطلاعات لازم برای طراحی اشیا، موقعیت ها، اقدامات و غیره را به این آگهی بازرگانی افزودند.
برای دریافت اطلاعات مربوط به واکنش های عاطفی نیز از اپلیکیشن هوشمند MindX که در دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا ابداع شده، استفاده شد. این برنامه بعد از مشاهده واکنش های تعدادی بیننده به تبلیغات متنوع تلویزیونی خودروهای مختلف می تواند سرنخ های عاطفی مورد نیاز را جمع آوری کند و بر اساس آن برای طراحی تصاویر، موقعیت ها، اصوات و غیره به گونه ای همدلی و همراهی مخاطب را برانگیزند، تصمیم گیری کند.
در نهایت متن کامل این آگهی تلویزیونی که با جزئیات کامل توسط هوش مصنوعی طراحی شده بود، برای ساخت در اختیار یک گروه کارگردانی قرار گرفت.