کاهش درآمد تیم های فرمول یک در سال ۲۰۱۸

    کد خبر :357775

گزارش‌ها حاکی از کاهش درآمد فرمول یک در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۷ است. از سویی دیگر، مسئولان فدراسیون جهانی معتقد به عملکرد بسیار خوب تیم‌ها در سال جاری هستند.

درآمد کلی فرمول یک در سه ماهه آوریل تا جوئن (فروردین تا خرداد) از ۶۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۵۸۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده که کاهشی ۵درصدی است.

درآمد ۱۰ تیم فرمول یک از ۳۳۰ میلیون به ۳۰۷ میلیون دلار رسیده که کاهش ۷درصدی دارد. درآمد اجرایی برگزارکننده‌ی فرمول یک با کاهش ۶۹ درصدی از ۴۵ به ۱۴ میلیون رسیده است.

بخشی از بیشتر بودن درآمد در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ نیز به تغییر در روش ثبت درآمدها از طرف تیم‌های شرکت‌کننده و فراهم آورندگان بر می‌گردد. این عناصر درآمدی قبلا به تناسب جدول زمانی مسابقات تقسیم شده بود اما اکنون به صورت مساوی در طول سال تقسیم شده‌اند. این تغییر مزیتی نسبی بر درآمدهای تبلیغاتی در طول سه ماهه دوم ۲۰۱۸ بوده اما تاثیر آن بر درآمد کل سال خنثی خواهد بود.

فروش قطعات برای خودروهای نسل جدید فرمول دو نیز باعث افزایش درآمد بوده است.

دستمزد تیم‌های فرمول یک به دلیل پرداخت به تناسب رویداد‌ها در این فصل کاهش نسبی داشته است اما اثر این کاهش با افزایش هزینه‌های تامین قطعات تیم‌های فرمول دو و هزینه‌های مرتبط با افزایش رویدادها، حمل و نقل، مسائل فنی و رسانه‌های دیجیتال جبران شده است. هزینه‌های بخش فروش، بخش عمومی و مدیریتی این تیم ها عمدتا به دلیل افزایش بازاریابی و تعرفه‌های حمل و نقل خارجی افزایش یافته است.

بدهی گروه فرمول یک در نیمه دوم سال جاری ۳۵۴ میلیون دلار کاهش یافته است که دلیل اصلی آن پرداخت مستقیم ۱۲۵ میلیون دلار از بدهی‌ها توسط سازمان تامین مالی فرمول یک بوده است.

چیس کری (Chase Carey)،، رییس فرمول یک، قرارداد الحاقی با گرندپری بلژیک و قرارداد برای ساخت سری جدید در تلوزیون اینترنتی آمازون را از مهمترین رویداد‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ می‌داند.

او می‌گوید:ما برای اولین بار از سال ۱۹۹۰ به مسیر مسابقه پاول ریکارد (Paul Ricard) در فرانسه بازگشتیم و دومین فستیوال طرفداران در سال ۲۰۱۸ را برگزار کردیم. ما در زمینه‌های مختلفی پیشرفت داشته‌ایم. ما توافق نامه حمایت جهانی با سرویس‌های وب آمازون (AWS) امضا کردیم، قرارداد‌های اسپانسر جهانی را تمدید کردیم، گرندپری بلژیک را احیا کردیم و به گسترش محتوای دیجیتال خود ادامه می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید