سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن: آمریکا معتقد است توافق هسته‌ای منافعش را تامین نمی‌کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۰
    کد خبر :31004

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا ادعا کرد که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در زمان مقتضی به موضوع ایران و توافق هسته‌ای رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نوشته روزنامه اورشلیم پست، ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در سخنرانی‌اش در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا در واشنگتن  با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: افرادی که از دونالد ترامپ به دلیل کوتاهی در تعهد به وعده انتخاباتی‌اش درباره پاره کردن توافق هسته‌ای با ایران انتقاد می‌کنند، باید صبور باشند؛ چرا که آمریکا در حال کار روی اشکالات این توافق است.

وی در سخنان خود به‌ویژه به این نکته اشاره کرد که دولت آمریکا اذعان می‌کند، بندهای مرتبط با پایان اجرای توافق هسته‌ای اشکالاتی اساسی دارند و این بندها به ایران اجازه می‌دهند که زیرساخت‌های هسته‌ای خود را در آینده و در مقیاسی صنعتی گسترش دهد.

سفیر رژیم صهیونیستی افزود: اگر این محدودیت‌ها تاریخ انقضایی نداشت، می‌توانستیم درباره آن‌ها بحث کنیم. دولت آمریکا بر این باور است که این توافق، منافع ایالات متحده را تامین نمی‌کند. از نظر من می‌توانید در انتظار یک واکنش واقعی (علیه ایران) باشید. آن‌ها (مقامات آمریکایی) باید هوشمند باشند و خود را برای وضع جدید کاملا آماده کنند. به همین دلیل شگفت‌زده نیستم که چرا تاکنون توافق را لغو نکرده‌اند. فکر می‌کنم در چند سال آینده شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهید بود.

درمر همچنین از احتمال تقویت همکاری‌های اسرائیل و شورای همکاری خلیج(فارس) برای مقابله با ایران سخن گفت و آن را محتمل دانست.

وی تصریح کرد: عدم حضور آمریکا در منطقه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، راه‌ را برای اینکه اسرائیل خود را در منطقه تقویت کند، باز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید