پروژه بزرگ «فولکس واگن» برای تصاحب بازار خودروهای الکتریکی
کمپانی خودروسازی فولکس واگن تا اواسط سال 2019 میلادی، قصد راه اندازی حدود 2000 ایستگاه شارژ در ایالات متحده آمریکا دارد که برای بهبود موقعیت این شرکت بسیار تاثیرگذر خواهد بود.
بدون شک و تردید، در نهایت وسایل نقلیه الکتریکی بر صنعت خودروسازی تسلط پیدا میکنند و این صنعت را به تسخیر خود در میآورند، به همین دلیل نیاز است که زمینه سازیهای لازم برای حمایت از آنان شکل گیرد، به همین منظور در ماههای به این موضوع پرداختیم که چهار کمپانی بزرگ خودروسازی “بی.ام.و”، “دایملر”، “فورد” و “فولکس واگن” یک تیم مشترک تشکیل دادهاند تا شبکه بزرگ “شارژ سریع” را در کشورهای مختلف اروپایی راه اندازی کنند. اما تنها بازار اروپا نخواهد بود که نیاز به ایستگاههای شارژ دارد، بلکه بازار ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای هدف برای شرکتهای خودروسازی میتواند بسیار مهم باشد و از این جهت، شرکتهای بزرگ خودروسازی در تلاش برای حضور موثر و بهبود موقعیت خود در بازار آمریکا هستند.
پیرو این موضوع، اخیرا کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که تا اواسط سال 2019 میلادی، قصد دارد چیزی حدود 2000 ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در خاک ایالات متحده آمریکا راه اندازی کند که برای این خودروساز آلمانی 2 هدف را دنبال خواهد کرد، اول از همه اینکه شرکت خودروسازی فولکس واگن به دنبال بهبود موقعیت خود در بازار ایالات متحده آمریکا است و با انجام چنین کاری، فعالیت خود را به شدت در بازار آمریکا گسترش داده و میتواند به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کند و از طرفی دیگر با راه اندازی 2000 ایستگاه شارژ در ایالات متحده آمریکا، میتوان به این نتیجه رسید که شرکت خودروسازی فولکس واگن یک برنامه ریزی بزرگ برای راه اندازی و عرضه وسایل نقلیه الکتریکی و یا پلاگین هیبریدی در بازارهای جهانی، بویژه ایالات متحده آمریکا دارد که در حال حاضر به دنبال زمینه چینی و فراهم کردن زیرساختهای لازم است.
به گزارش پرشین خودرو، طبق گفته فولکس واگن، سایتهای شارژ این شرکت حدود 17 منطقه شهری و همچنین اتوبانهای 39 ایالت مختلف را پوشش میدهد که در هر اتوبان چیزی حدود 4 الی 10 ایستگاه شارژ نصب خواهد شد، این درحالیست که ایستگاههای شارژ برنامه ریزی شده برای مناطق شهری، چیزی حدود 3 الی 6 ایستگاه خواهد بود.