فولادگر: دولت در حوزه حمایت از کالای ایرانی کمکاری کرده است
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: دولت در حوزه حمایت از کالای ایرانی کمکاری کرده است.
حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نامگذاری امسال، مردم را هدف اصلی قرار دادهاند، که این موضوع از یک طرف نشاندهنده جایگاه مردم به عنوان مصرفکننده کالای ایرانی است و از طرفی شاید بتوان این طور تعبیر کرد که دولتمردان اقدامات مؤثری در این زمینه انجام ندادهاند.
در گفتوگو با تسنیم وی تأکید کرد: برای گسترش استفاده از کالای ایرانی از سوی مردم باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود و همگان به مصرف کالاهای ایرانی، در هر سطحی باور داشته باشند.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه باید عزم ملی و اعتماد عمومی نسبت به کالای ایرانی در بین آحاد مختلف مردم ایجاد شود، اظهار داشت: در این شرایط میتوان انتظار داشت که حمایت از کالای ایرانی محقق میشود، در غیر این صورت، نامگذاری امسال در حد شعار باقی میماند.
فولادگر همچنین از دستگاههای اجرایی خواست که در تحقق نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» از شعارزدگی و نصب بنر پرهیز کنند و به معنای واقعی در راستای خواست مردم، به عنوان مطالبه جدی گام بردارند.
وی یکی از راههای ترغیب مصرفکننده ایرانی به خرید و مصرف کالای داخلی را قیمت متناسب با تولید دانست و گفت: کالاها و خدماتی که دارای خدمات پس از فروش هستند، باید رقابتی باشد تا مصرفکننده ایرانی نسبت به خرید کالای ایرانی رغبت بیشتری پیدا کند؛ تولیدکنندگان برای ترغیب مصرفکننده داخلی در حوزه ارتقای کیفی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش با شرایط بهتر باید رقابت کنند، البته مجلس و دستگاهها نیز باید زیرساختهای قانونی و اجرایی آن را فراهم کنند.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس افزود: مجلس در سالجاری، حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار داده و نسبت به رفع موانع پیش پای تولیدکنندگان واقعی اقدام خواهد کرد، البته این، منوط به همراهی و هماهنگی با دستگاههای اجرایی است، تا زمانی که دولت بر تولید و صادرات تصدی داشته باشد، نمیتوان شاهد رونق بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت طی سالهای اخیر در حوزه حمایت از کالای ایرانی و ترغیب مردم به خرید کالای داخلی و نیز ارتقای محصولات ایرانی کمکاری کرده که این ضعفها باید جبران شود.