ماجرای خوانندگانی که با پول و پارتی یک شبه سلبریتی‌ می‌شوند

    کد خبر :196096

خواننده قطعه “ماهی و من” گفت: تنها کافی است که برنامه گذاران باور کنند که موسیقی ایرانی با اشکال متفاوتی که در خود دارد همچنان مخاطب دارد و اگر کم لطفی ها کمتر شود مطمئنا آثار خوبی همچون پروژه 30 خلق خواهد شد.

حجت اشرف زاده خواننده موسیقی پاپ درباره فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: آلبوم جدیدم با نام “وقت عاشقی” بعد از ایام فاطمیه منتشر می شود. این آلبوم روایتی عاشقانه و نگاهی به ادبیات جدیدتری از جنس ترانه دارد و در آن غزل هایی از جنس غزل محمدعلی بهمنی، امید صباغ نو و علی صفری استفاده شده است.

وی در همین راستا افزود: در آلبوم “وقت عاشقی” از نظر ادبیات نسبت به آثار قبلی جدیدتر عمل کردیم و در قطعات از ترکیب موسیقی همیشگی من و موسیقی الکترونیک استفاده شده است.

این خواننده موسیقی پاپ درباره هنرمندانی که در ساخت آلبوم “وقت عاشقی” همکاری کرده اند اظهار کرد: بابک مافی، امیر ارجینی، محمد علی بهمنی، امید صباغ نو، علی صفری، روزبه بمانی و برخی هنرمندان شهرستانی که کمتر نامشان شنیده شده اما استعداد بالایی دارند از جمله مجتبی حبیبی آهنگساز که در یزد زندگی می کند و حمید اکبرزاده از افرادی هستند که در این آلبوم همکاری کرده اند.

اشرف زاده با اشاره به برنامه کنسرت هایش توضیح داد: دو هفته گذشته در برج میلاد در دو سانس اجرا داشتم اما فکر می کنم تا پایان سال در تهران یک کنسرت دیگر برگزار کنم همچنین در تاریخ 24 و 25 دی ماه در اصفهان و شیراز کنسرت برگزار خواهم کرد و بعد از آن برنامه هایی برای برگزاری کنسرت در شهرستان ها در نظر گرفته ام.

وی درباره به تعویق افتادن رونمایی آلبوم “وقت عاشقی” که پیش از این قرار بود در آذرماه رونمایی شود بیان کرد: دلیل این مسئله حساسیت من و گروه روی تولید خوب و با کیفیت قطعات است، حتی در زمینه طرح جلد آلبوم دو بار طراحی انجام شد که مطلوب نبود و مجددا با طراح دیگری برای طرح جلد آلبوم کار کردیم. هدف ما این است که بعد از انتشار آلبوم ماه و ماهی آلبومی قابل دفاع تهیه کنیم، به همین دلیل دقت و حساسیت بالایی در آین آلبوم به خرج داده ایم.

خواننده قطعه “ماهی و من” با اشاره به نامناسب بودن برخی قطعات که این روزها منتشر می شود و دور از فرهنگ ایرانی اسلامی است توضیح داد: گاهی قطعاتی منتشر می شود که از لحاظ کلام ضعف های بسیار زیادی دارند. این روزها در عرصه ادبیات خوانندگان به ویژه آنها که جوان‌تر هستند مسیر لوس آنجلسی و ضعیف را که پس رفت در موسیقی است طی می کنند.جالب این است که برخی از همین افراد مدعی در ترانه هستند و ادعا کرده اند که انقلابی در عرصه ترانه ایجاد کرده اند که این موضوعات و ادعاها برای من بسیار خنده دار به نظر می رسد.

اشرف زاده ادامه داد: خوانندگان باید در پرورش قطعه ای که ماندگار باشد دقت بیشتری کنند. در تمام این سالها غزل سرایانی چون محمدعلی بهمنی، حسین منزوی شاگردانی چون علیرضا بدیع و امید صباغ‌نو را پرورش داده اند و در طرف مقابل موسیقی لس آنجلسی که تا حدودی ترویج پیدا کرده است رو به افول رفته و همه این را می دانند.

وی موسیقی های لس آنجلسی را تکرار تجربه های شکست خورده و در مسیر پسرفت عرصه موسیقی عنوان کرد و افزود: شعر و موسیقی خوب همواره راه خود را پیدا می کند و ماندگارتر است. تاریخ و گذشت زمان نشان داده است که در دوره ای موسیقی کافه ای رواج داشت و همزمان غلامحسین بنان آواز نیز در همان دوره می خواند و در حال حاضر و پس از گذشت سالها همه ما قطعات تا بهار گلنشین و الهه ناز را در ذهن داریم اما آثار پرفروش و کافه‌ای گذشته در ذهنمان ثبت نشده و اگر باشد هم برای تمسخر و خنده است.

این خواننده راه حل رهایی از وضعیت موسیقی لس آنجلسی را تولید آثار نو برای نوجوانان و جوانان دانست و عنوان کرد: بدون شک تاریخ موسیقی و آثار لس آنجلسی را فیلتر خواهد کرد، بنابراین باید هنرمندان عرصه موسیقی به جای دلخوش بودن به چند جیغ و هورای زودگذر به فکر این باشند که نامی از خود در تاریخ به یادگار بگذارند.

اشرف زاده درباره عملکرد بهتر جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: اگر معتقد باشیم که جشنواره در ادوار برگزاریش تا کنون بدون ایراد بوده ادعایی عجیب است. در طول سالهای برگزاری این جشنواره مدیران اصلاحاتی در آن وارد کرده اند و هر سال با رنگ ها و ویژگی های متفاوتی شاهد برگزاری بودیم. منتها اهالی و چهره های منتقد نقدهایی به این جشنواره دارند که اگر این نقدها در طول یک سال با تغییر مدیریت ها دیده و شنیده می شد به شب های برگزاری جشنواره منتهی نمی شد. اگر در طول یک سال برنامه ریزی مدون و نظر سنجی از اهالی متخصص و اساتید بزرگ انجام شود می تواند به بخش های مختلف موسیقی در بخش رقابتی و بخش های جنبی جشنواره کمک زیادی کند.

وی ادامه داد: هر ساله می شنوم که عده ای از هنرمندان جشنواره را تحریم می کنند، عده ای نقد می کنند و عده ای نیز از شرایط جشنواره ناراضی هستند. طبیعت هر جشنواره ای این است که نمی تواند همه را راضی نگاه دارد اما به نظر من بزرگترین اتفاق همراهی بزرگان موسیقی است. این روزها بزرگترین نقد به این بزرگان است که به نوعی هم راهی، هم‌سویی و هم‌نشینی های گذشته را ندارند.

این خواننده پاپ تصریح کرد: این روزها اساتید و بزرگترهای موسیقی کم تر در کنار هم، یک صدا و هم رای هستند، دود اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه میان بزرگان موسیقی به چشم کوچکترهای عرصه موسیقی چون من رفته است.

این خواننده درباره سیاست موجود در عرصه موسیقی در بهره‌مندی از بزرگان موسیقی اظهار کرد: اگر سیاستگذاری کلان موسیقی کشور همسو با بزرگان موسیقی باشد کوچکترها هم از آن بهره مند شده و برای بزرگان احترام قائل می شوند در نتیجه مسیری که آنها روشن می کنند قابل پذیرش است اما وقتی سکوت کرده و خود را کنار می کشند جایی برای نقد کوچکترها نمی ماند. از مشکلات جشنواره موسیقی فجر، هم سو نبودن بزرگان موسیقی است که مدت هاست احساس نمی شود و جای خالی هم نشینی ها و جلسات تصمیم گیری بزرگان موسیقی خالی است که امیدوارم با تحقق هم‌سویی و همراهی بزرگان موسیقی تاثیرپذیری مجددی در عرصه موسیقی اتفاق بیفتد.

اشرف زاده وجود مافیا در موسیقی را متعلق به بخشی از این عرصه دانست و ابعاد جدید آن را این گونه شرح داد: مافیا در عرصه موسیقی متعلق به پخش موسیقی یا به اصطلاح تبدیل به چهره کردن برخی اشخاص است. در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام چهره های جدید کاملا به مردم خورانده می شوند. با هزینه های چند صد میلیونی و باورنکردنی موسیقی را در فضای مجازی بدون هیچ قانونی و باتکرار در کانالها و صفحات مجازی به شکلی پیش برده اند که به تدریج خواننده و قطعات او بر مردم و مخاطبان خورانده شود. این رقابت ناسالم است چون خواننده‌ای با توان مالی پایین تر توان رقابت با تیمی که فرد را به شهرت رسانده و برایش کنسرت برگزار می کند ندارد.

خواننده قطعه “ماهی و من” افزود: مافیا در حال حاضر در این بخش بیشتر احساس می شود بخشی که یک نفر را تبدیل به چهره و سلبریتی کند و یک مدت از وی استفاده کرده، تعداد بالایی کنسرت برگزار می شود و در نهایت خواننده به فراموشی سپرده می شود.

وی درباره مافیا در بخش کنسرت و اختصاص سالن به خواننده توضیح داد : در این بخش مافیا وجود ندارد، هر شرکتی تقاضای اجرا می دهد، بررسی می شود و دفتر موسیقی به خواننده مجوز داده و او می تواند یک سالن اجاره کرده و مجوزهای لازم را دریافت کند. درنتیجه بلیت‌های او به فروش می رسد و شاهد کسب درآمد به این طریق می شود. که برای همه این قضیه برابر است اما در بخشی که فرد به شهرت می رسد افراد خاصی حضور دارند که به جهت توانایی و پولی که دارند یک نفر را به سلبریتی تبدیل می کنند و اصلا توجهی به اینکه فرد سواد شعر و موسیقی داشته باشد ندارند و در نتیجه موسیقی کنونی رقم می خورد که اصلا سواد شعر و موسیقی اهمیتی ندارد و سلبریتی پول ساز هدف اصلی عرصه موسیقی می شود.

وی درباره روی دیگر سکه عرصه موسیقی نیز اظهار کرد: آهنگسازان و شعرای خوب و خواننده های خوش صدا در این عرصه فعال هستند که مخاطبان نیز آنها را می شناسند از مسیر کاملا طبیعی آلبوم منتشر و مورد توجه مردم قرار گرفته اند بدون اینکه تظاهری در هنری که دارند داشته باشند، اما در ماه های گذشته چهره های عجیب می بینم که صدا و شهامت آنها از نظر من خنده دار است وصرفا به دلیل وجود تلگرام و اینستاگرام توانسته اند به عنوان خواننده معرفی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته درفضای فعلی وجود برخی اجراها را می توان به عنوان اجرای موفق نام برد پروژه 30 توسط همایون شجریان و تیم بسیار خوب برادران پورناظری از اجراهایی است که در فضای کنونی دیدنی و ثبت شدنی است.مردم با همه افت و خیزهایی که در عرصه موسیقی وجود دارد نزدیک به 40 شب با خرید بلیت‌هایی که بیش از 3 هزار نفر در هر شب است از این کنسرت استقبال می کنند.

پروژه 30 برگ برنده موسیقی ایرانی است، تنها کافی است که برنامه گذاران باور کنند که موسیقی ایرانی با اشکال متفاوتی که در خود دارد همچنان مخاطب دارد و اگر کم لطفی ها کمتر شود مطمئنا آثار خوبی همچون پروژه 30 خلق خواهد شد.

وی درباره فعالیت خود در تیتراژ خوانی سریالها و آثار سینمایی اظهار کرد: در ماه گذشته فیلمنامه هایی به من پیشنهاد شد که با حال و هوای من متفاوت بود و آنچه که می خواستند با ذهنیت من تفاوت داشت. اگر بخواهم فعالیتی در این عرصه داشته باشم معتقدم فیلمنامه و مسیر اثر باید به روحیه و فکر من نزدیک باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید