ترامپ ماه فوریه به بریتانیا سفر می‌کند

    کد خبر :179530

یک رسانه خبری انگلیسی از سفر ماه فوریه (بهمن و اسفند) رئیس جمهور آمریکا به بریتانیا خبر داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دیلی میل امروز چهارشنبه اعلام کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی ماه فوریه (بهمن و اسفند) به بریتانیا سفر خواهد کرد تا سفارت جدید آمریکا در لندن را افتتاح کند.

البته ترامپ در جریان دیدار از بریتانیا با ملکه الیزابت دیداری نخواهد داشت. در حالی که ترزا می نخست وزیر بریتانیا از ترامپ برای یک سفر رسمی دعوت به عمل آورده ولی عدم دیدار رئیس جمهور آمریکا با ملکه انگلیس نشانگر ادامه تنش در روابط دو کشور است. سفر ترامپ به بریتانیا طی ماه های اخیر با جنجال های زیادی روبرو شده است.

حدود 2 میلیون نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری اعلام کرده اند که ترامپ نباید به لندن دعوت شود. پیش بینی می شود سفر ترامپ به بریتانیا با مخالفت ها و اعتراضات مردمی روبرو شود.

یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری بریتانیا به دیلی میل گفته است که ترامپ در جریان گفتگوی تلفنی سه شنبه به ترزا می اطلاع داده است که قصد انجام یک سفر کاری را به لندن دارد تا سفارت جدید آمریکا را افتتاح کند. این سفر اواخر فوریه انجام خواهد شد.

سخنگوی ترزا می حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است. وی گفت: موضع لندن درباره سفر رسمی ترامپ تغییر نکرده است. پیشنهاد برای این سفر داده شده ولی تاریخ دقیقی هنوز تعیین نشده است.

ترزا می پیش از این از ترامپ دعوت کرده بود تا اواخر سال 2017 میلادی به بریتانیا سفر کند. بریتانیا روابط نزدیکی با واشنگتن دارد و آن را یک روابط خاص و ویژه می داند آن هم در شرایطی که برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود ولی روابط ترامپ و ترزا می به خاطر بازنشر یک فیلم ضد اسلامی از سوی ترامپ در توئیتر متشنج و تیره شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید