آغاز تولید آلپاین A110 در فرانسه

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۵۴
    کد خبر :176865

شرکت رنو در جریان نمایشگاه خودرو ژنو (فروردین‌ماه) از احیای دوباره‌ی کوپه‌ی اسپرت A110 آلپاین خبر داد. پس از گذشت چند ماه، خط تولید آلپاین شروع به‌ کار کرده است.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، آلپاین A110 با ظاهر و ويژگی‌های به‌روز پا به عرصه‌ی رقابت در کلاس خودروهای کوپه‌ی اسپرت گذاشت. برای حفظ اصالت این خودرو، خط تولید آن در محل کارخانه‌ی قدیمی آلپاین در شهر دیپ (Dieppe) فرانسه راه‌اندازی شده است. این کارخانه در سال ۱۹۶۹ ساخته شد؛ اما برای تولید A110 جدید، دو سال زمان و ۴۱.۲ میلیون دلار هزینه صرف به‌روزرسانی خطوط تولید در این کارخانه شده است. در مقایسه با گذشته، نیروی کار حاضر در این کارخانه به‌میزان ۶۰ درصد افزایش یافته و همه‌ی شرایط برای تولید هرچه بهتر این کوپه‌ی دوست‌داشتنی فراهم است.

آلپاین A110 برای رقابت با پورشه 718 کیمن و آلفارومئو 4C پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته است. این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهارسیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که در قسمت عقب تعبیه شده است. قدرت ۲۵۲ اسب بخاری در کنار حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متری این پیشرانه سبب شده A110 جدید ظرف مدت ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. تنها جعبه‌دنده‌ی موجود برای این خودرو از نوع ۷ سرعته‌ی دستی دو کلاچه است. برای پایین نگه‌داشتن وزن A110، شرکت آلپاین به‌طور گسترده از پنل‌های آلومینیومی در بدنه و شاسی این خودرو استفاده کرده و نتیجه‌ی حاصل، وزن ۱۰۸۰ کیلوگرمی A110 جدید است.

اگر ویژگی‌های فنی A110 استاندارد شما را به وجد نیاورده است، باید منتظر نسخه‌ی سبک‌تر و سریع‌تر این خودرو باشید. بر اساس اعلام آلپاین، این شرکت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این کوپه است که با کد «شاسی اسپرت» شناخته می‌شود. نسخه‌ی مذکور از پیشرانه‌ی مشابه نسخه‌ی استاندارد بهره می‌برد؛ اما بهبودهای انجام‌شده سبب می‌شود توان خروجی آن به ۳۰۰ اسب بخار برسد. به‌علاوه با حذف تجهیزات غیر ضروری از داخل کابین، ۵۰ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته خواهد شد. با توجه به این‌که تولید انبوه نسخه‌ی استاندارد A110 به‌تازگی آغاز شده است، نمی‌توان انتظار داشت که حداقل تا سال آینده تولید نسخه‌ی سبک‌تر کلید بخورد.

بر اساس گزارش‌های موجود، محصول دیگر آلپاین یک کراس‌اوور کامپکت است که با تمرکز بر کارایی طراحی شده است. احتمال می‌رود که این خودرو از یکی از پلت‌فرم‌های شرکت رنو-نیسان استفاده کند. با توجه به میراث آلپاین در تولید خودروهایی با وزن کم و پیشرانه‌های چهار سیلندر قدرتمند، انتظار می‌رود که شاسی بلند این شرکت نیز از این ویژگی‌ها بهره‌مند باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید