یوتیوب به دنبال تصاحب حق پخش انحصاری مراسم اسکار

    کد خبر :1159922
یوتیوب مراسم اسکار

یوتیوب برای نخستین بار در تاریخ قصد دارد وارد رقابت برای تصاحب حق پخش انحصاری مراسم اسکار شود؛ اقدامی که می‌تواند بزرگ‌ترین شب سینمای جهان را پس از سال‌ها تحت‌تأثیر قرار دهد و نسل تازه‌ای از مخاطبان را جذب کند.

مراسم اسکار تاکنون همواره از شبکه «ABC» پخش شده است، اما با پایان دوره انحصاری این شبکه، حالا شرکت‌های رسانه‌ای و پلتفرم‌های آنلاین در تلاش‌اند این رویداد پرمخاطب را در اختیار بگیرند.

بلومبرگ گزارش داده که یوتیوب، پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، درباره خرید حق پخش مراسم تحقیق کرده است. این شرکت طی سال‌های اخیر با YouTube TV علاقه زیادی به پخش رویدادهای زنده نشان داده و حالا نگاهش به اسکار دوخته است.

طبق قرارداد فعلی، مراسم اسکار تا سال ۲۰۲۸ همچنان از «ABC» پخش می‌شود و مذاکرات برای دوره جدید از سال ۲۰۲۹ آغاز خواهد شد. به گفته منابع آگاه، دلیل اصلی عدم توافق با پخش‌کننده قدیمی، افزایش چشمگیر هزینه حق امتیاز از سوی آکادمی بوده است.

به گزارش ایسنا، تصاحب احتمالی اسکار توسط یوتیوب می‌تواند روح تازه‌ای به این مراسم که سال‌هاست با کاهش مخاطب مواجه است، بدمد و آن را به میلیون‌ها کاربر جهانی این پلتفرم معرفی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید