ترامپ در یک قدمی ریاست جمهوری

    کد خبر :1099854
ترامپ

روند نظرسنجی‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا حدودی تغییر کرده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امید بیشتری به پیروزی در انتخابات دارد.

محمدحسین لطف‌الهی در هم‌میهن نوشت: روند نظرسنجی‌‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا حدودی تغییر کرده و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امید بیشتری به پیروزی در انتخابات دارد اما نظرسنجی‌ها رقابت دو کاندیدا را به اندازه‌ای نزدیک نشان می‌دهند که امکان یک نتیجه‌گیری قطعی در خصوص سرنوشت نهایی انتخابات وجود ندارد.

در آخرین بروزرسانی نظرسنجی‌ها در زمان نگارش این گزارش (سه‌شنبه ۲۲ اکتبر)، میانگین نظرسنجی‌ها از برتری کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سطح ملی حکایت دارد. بر اساس میانگین نظرسنجی‌های وب‌سایت ۵۳۸، هریس با ۴۸/۲ درصد آرا از ترامپ با ۴۶/۴ درصد آرا پیش است و توانسته برتری خود را در سطح ملی حفظ کند اما این آمار نشان می‌دهد روند آرای هریس نزولی بوده و او با چالش بزرگی در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات مواجه است. هریس در اولین روز ماه سپتامبر برتری ۳/۱ درصدی را در برابر رقیب خود به ثبت رسانده بود اما این برتری در حال حاضر تنها ۸/۱ درصد است.

اغلب وب‌سایت‌های معتبر در ارائه آمار میانگین نظرسنجی‌ها، وضعیت ترامپ را در ایالت‌های چرخشی بهتر ارزیابی می‌کنند و معتقدند ترامپ نه‌تنها توانسته وضعیت نزولی آرای خود در این ایالت‌ها را به روندی صعودی تبدیل کند بلکه موفق شده در مجموع این ایالت‌ها نیز آمار بهتری را در مقایسه با هریس به ثبت برساند.

در ماه سپتامبر مؤسسه افکار سنجی PEW یک نظرسنجی در سطح ملی در خصوص دغدغه‌های رای‌دهندگان آمریکایی و موضوعات مهم از نظر آن‌ها در انتخاب رئیس‌جمهور آینده این کشور برگزار کرد. بر اساس این نظرسنجی از هر ۱۰ آمریکایی ۸ نفر (۸۱ درصد) به اقتصاد و تورم به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در این زمینه اشاره می‌کند.

تفاوت میان نگرانی‌ها و دغدغه‌های طرفداران هریس و طرفداران ترامپ در این زمینه بسیار جالب توجه است. برای نمونه درحالی‌که ۶۵ درصد از کل مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی موضوع مراقبت‌های بهداشتی و کاهش هزینه‌های درمان را دغدغه خود ذکر کرده‌اند، در آمار تفکیکی می‌توان مشاهده کرد که برای ۷۶ درصد هواداران هریس این موضوع یک دغدغه بوده و در مقابل ۵۵ درصد از طرفداران ترامپ این مسئله را یک مسئله مهم می‌دانند.

سومین دغدغه بزرگ رای‌دهندگان مسئله انتصاب قضات دیوان عالی توسط رئیس‌جمهور آینده است. ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود فرصت انتصاب ۳ قاضی دیوان عالی را پیدا کرد که باعث شد آرایش سیاسی این دیوان برای سال‌ها تغییر کند. همین مسئله باعث شده تا برای ۷۳ درصد از هواداران هریس و رای‌دهندگان لیبرال موضوع انتصاب قضات دیوان عالی یک دغدغه انتخاباتی باشد.

سیاست خارجی (۶۲ درصد)، جرایم خشن (۶۱ درصد)، مهاجرت (۶۱ درصد)، حمل اسلحه (۵۶ درصد)‌، سقط جنین (۵۱ درصد) و نژادپرستی (۳۷ درصد) از دیگر موضوعات مهم برای رای‌دهندگان است‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید