زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

    کد خبر :1099848
سود سهام عدالت

 شرکت‌های سرمایه‌پذیر با تأخیر در پرداخت سود سهام، باعث شده‌اند تا واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران با مشکل مواجه شود.

تأخیر در واریز سود سهام عدالت

دلیل بدقولی‌ها در خصوص واریز سود سهام عدالت، عدم همکاری برخی از شرکت‌ها عنوان شده است. در ابتدا ۵ شرکت به عنوان متخلف شناخته شدند، اما اکنون تنها شرکت مپنا باقی مانده که هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده است. در مجموع، ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده است.

زمان‌های احتمالی واریز سود

با توجه به وضعیت کنونی، احتمال می‌رود شورای عالی بورس به زودی جلسه‌ای برای تعیین زمان واریز سود سهام عدالت برگزار کند. در سال‌های گذشته، دولت سود سهام عدالت را در دو مرحله، یکی در آذرماه و دیگری در اسفند، واریز کرده است. اگر این رویه ادامه یابد، ممکن است سه مرحله واریز سود برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشته باشیم.

واریز سود متوفیان

در اسفند ۱۴۰۲، برخی وراث نتوانستند سود سهام عدالت متوفیان را به طور کامل دریافت کنند. بنابراین، انتظار می‌رود که بخشی از این سود همراه با واریز سود سال جاری به حساب وراث واریز شود.

پیش‌بینی مبلغ سود سهام عدالت ۱۴۰۳

مبلغ سود سهام عدالت هر سال افزایش می‌یابد، اما میزان این افزایش برای سال جاری هنوز مشخص نیست. آخرین واریزی در اسفند ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که دارندگان سبدهای مختلف، مبالغ متفاوتی دریافت کرده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، ممکن است در سال جاری بین یک تا دو میلیون تومان یا بیشتر به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود.

جمع‌بندی

با توجه به شرایط فعلی و برنامه‌های دولت، سهامداران باید منتظر تصمیمات شورای عالی بورس و اطلاعیه‌های بعدی باشند تا در خصوص زمان و مبلغ دقیق واریز سود سهام عدالت اطلاعات لازم را به دست آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید