از امروز تا پنجشنبه به گیلان و مازندران و اردبیل سفر نکنید/عکس

    کد خبر :1099309
از امروز تا پنجشنبه به گیلان و مازندران و اردبیل سفر نکنید

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته ادامه دارد و از روز پنجشنبه (۲۶ مهر) از شدت بارش کاسته می‌شود. کاهش محسوس دما در این مناطق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «امروز دوشنبه (۳۰مهر) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز مورد انتظار است. در ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.»

از امروز (۳۰ مهر) تا ظهر چهارشنبه (۲ آبان) تقویت جریانات شمالی و افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی دریایی شده‌است. این مخاطره شامل افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۲ متر و مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌ های گیلان و مازندران در نواحی غربی می‌شود. منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد شناورهای سنگین، فعالیت های ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی نیز توصیه می‌شود.

کبری رفیعی افزود: «تا روز سه‌شنبه (۱ آبان) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه (۱ آبان) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات هرمزگان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.»

به گزارش همشهری، رفیعی ادامه داد: «روزهای چهارشنبه (۲ آبان) و پنجشنبه (۳آبان) در شمال غرب، استان‌های گیلان، مازندران، بخش هایی از چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، بوشهر و کرمان بارندگی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.»

به گفته رفیعی، وزش باد شدید در غرب، شمال غرب، جنوب، مرکز، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز کاهش دما با بارش برف همراه است.

دریای خزر تا چهارشنبه (۲ آبان) و خلیج فارس سه‌شنبه (۱ آبان) و چهارشنبه (۲ آبان) مواج و متلاطم است.

نوسانات دمایی تهران امروز (۳۰ مهر) ۲۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. روند کاهش دمای تهران تا پایان هفته ادامه دارد و کمینه دمای تهران به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید