سریال نمایشی طوبی با 30 میلیون بیننده!

    کد خبر :1098208

رئیس رسانه ملی مجموعه نمایشی «طوبی» را با جامعه آماری مخاطبان نزدیک به ۳۰ میلیون‌ نفر نقطه‌عطفی در تولیدات نمایشی دانست.

به گزارش تسنیم، پیمان جبلی در آئین تجلیل از عوامل مجموعه نمایشی «طوبی» که در سالن خورشید مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن قدردانی از مجموعه عوامل تولید این اثر گفت: ما هم از اینکه خوشحالی شما را به‌عنوان آفرینندگان یک اثر فاخر می‌بینیم، خوشحال می‌شویم. مردم هم این اثر ارزشمند را پیگیری کردند و آن را دوست داشتند.

وی خطاب به عوامل این مجموعه نمایشی عنوان کرد: شما از طریق رسانه ملی، فراگیر و منحصربه‌فرد تلویزیون که امین خانواده‌هاست، با مردم ارتباط برقرار کردید و این روزها مردم از دورترین نقطه در سیستان و بلوچستان تا تهران، وقتی شما را می‌بینند، نامتان در سریال و دیالوگ‌هایتان را به یاد می‌آورند.

جبلی با بیان اینکه طبق رصد و نظرسنجی‌ها «طوبی» در 2 سال اخیر از جمله پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های نمایشی تلویزیون بوده است، گفت: براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات حدود 44 درصد بینندگان تلویزیون مخاطب سریال بوده‌اند که قریب به 30 میلیون نفر از جمعیت ایران را شامل می‌شود؛ هرچند آن‌چنان به واقعیت تعداد مخاطب دست پیدا نکرده‌ایم و به نظر می‌آید آمار دقیق بیش از این‌هاست.

وی با بیان اینکه محتواهای تقطیع شده سریال، 400 میلیون بار در فضای مجازی دیده شده و کاربران 600 هزار نظر درباره سریال گذاشته‌اند، اظهار کرد: این کار به‌علت اخلاص، همدلی و جمع خوب و صمیمی‌ای که شکل گرفت، دیده شد؛ ضمن آنکه متن خلاقانه‌ای داشت و از جذابیت برخوردار بود.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: بسیاری از آنچه نگارش شده، الزاماً با کتابی که از آن برداشت آزاد شده بود، همخوان نبود و این خلاقیت فکری نویسنده فیلمنامه را نشان می‌دهد. اقتباس از سرفصل‌های اصلی تحول است؛ اما این فقط نقطه پیش از شروع کار است و جرقه اولیه را در ذهن نویسنده روشن می‌کند. اگر قلم شیوا و ذهن خلاق نباشد، نمی‌تواند اثر نمایشی جذابی به دست بدهد.

جبلی با اشاره به اینکه جنایات مخوف ساواک و حزب بعث در «طوبی» به‌خوبی تبیین شد و گویی تاریخ مصوری به‌زیبایی مقابل نگاه نسل جدید به نمایش گذاشته شد، گفت: اتفاقات تاریخی در مسیر زیارت اربعین و داستان معاودین ایرانی به‌خوبی به تصویر کشیده و داستانی باورپذیر و وفادار به تاریخ خلق شد.

وی به نمایش تصویر همدلی مردم عراق و ایران، به‌ویژه در ایام اربعین که عظمت امام حسین (ع) آن‌ها را کنار هم جمع می‌کند، هم اشاره کرد و گفت: آخرین جمله طوبی این بود که «این طریق باعث شد همه ما دور هم جمع شویم» که مصداق عبارت «حب الحسین یجمعنا» است.

جوّسازی‌هایی با هدف انکار مرجعیت رسانه ملی

در ادامه محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه امروز به‌نوعی روز جشن ما به‌مناسبت کسب رضایت مردم و توفیق این سریال است، تصریح کرد: زحمت هنرمندی شماست که باعث می‌شود مخاطب ما تلویزیون را به‌عنوان رسانه مرجع خودش بپذیرد. هرگاه موفقیتی دیدیم، حقد و حسد عده‌ای نمایان شد؛ کمااینکه در چند روز اخیر هم شاهد جوسازی‌هایی برمحور یک گزارش آماری بودیم. مواجهه با چنین واکنش‌هایی برای ما طبیعی و بدیهی است و منتظریم کار موفقی روی آنتن برود تا بلافاصله به تلویزیون هجمه وارد کنند.

وی با تأکید بر آنکه مجموعه سیمافیلم از همه سریال‌ها یک‌طور حمایت می‌کند، گفت: از تهیه‌کننده این اثر که واسط صداوسیما و عوامل بود و باعث شد مجموعه‌ای با حالِ خوب و درست پیش برود و خروجی‌اش خوب باشد، قدردانی می‌کنم.

400 میلیون بازدید از 60 هزار ویدئوی تقطیع‌شده «طوبی» در بسترهای مجازی

نوروززاده مدیر داده‌کاوی معاونت فضای مجازی نیز در بخشی از این مراسم بیان کرد: در اتاق وضعیت معاونت، میزان مصرف محتوا در فضای مجازی را احصا و هفتگی تحت‌عنوان سلسله گزارش‌های «بازتاب» منتشر می‌کنیم. 60 هزار محتوای منتشرشده از سریال «طوبی» در بسترهای مجازی، میزان مصرفی معادل حدود 400 میلیون بازدید در بسترهای مختلف مجازی به ارمغان آورده و از این حیث، باید گفت «طوبی» حائز عنوان محبوب‌ترین سریال رسانه ملی از نگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال 1403 است.

سیدحامد حسینی تهیه‌کننده مجموعه نمایشی «طوبی» با بیان اینکه از اباعبدالله (ع) سپاسگزار است که اجازه داد نام و طریق مبارکش را در تلویزیون تصویر کنند، گفت: از صداوسیما برای آنکه بستری را مهیا کرد تا قصه را بگوییم، تشکر می‌کنم و قدردان همه گروهم هستم.

وی با اشاره به حضور عوامل سریال «طوبی» در واحد ارتباط با مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی رسانه ملی گفت: در 162 چندین بار پشت تلفن هنگام صحبت با مردم گریه‌ام گرفت و آن‌ها که می‌شنیدند تهیه‌کننده کارم، درخواست داشتند فصل دوم ساخته شود و می‌گفتند دلشان از همین الان برای «طوبی» تنگ شده است.

وی افزود: اردیبهشت 1402 یک طرح 29 صفحه‌ای در دستمان بود و اوایل مهر قرارداد منعقد شد و از مرداد روی آنتن رفتیم. تیم بزرگی با 320 قرارداد بودیم و فشار بسیاری حین تولید متحمل شدیم؛ اما چه توفیقی بزرگ‌تر از اینکه برای مردم کار کنی و آن‌ها راضی باشند؟ موهبت بزرگی است که در زندگی‌مان تا این حد مفید باشیم که یک تولید فرهنگی داشته باشیم که نتیجه‌اش رضایت مردم باشد. یک تیم همراه و بزرگوار داشتیم که دلم برای همه‌شان تنگ می‌شود.

علیرضا زرین‌دست تصویربردار سریال «طوبی» هم با اشاره به تلاش 11 ماهه برای تولید این مجموعه نمایشی گفت: با «طوبی» در راهی قرار گرفتیم که به امام حسین (ع) و اربعین تعلق داشت و برای ما مقدس و ارزشمند بود. تلاش کردیم کوتاهی نکنیم و آنچه در توان داشتیم، تقدیم کردیم.

سعید سلطانی، کارگردان با بیان اینکه 11 ماه کار فشرده و سخت کرده اند، گفت: اگر همکاری تک‌تک اعضای گروه نبود، این خروجی خوب را شاهد نبودیم و خوشحالم که مقبول طبع مردم افتاد. «طوبی» مضمون عاشورایی داشت و امیدوارم حق مطلب ادا شده باشد. خوشبختانه همه تیم همراه ما بودند و قدردانشان هستم.

وی افزود: این کار قصه پیچیده‌ای داشت و یک دوره زمانی سی‌وچندساله را طی می‌کرد، به همین خاطر، مراقبت از مضمون اصلی داستان دشوار بود و باید داستانی تعریف می‌کردیم که هم هویت عراقی و هم ایرانی داشته باشد و هم باورهای مشترک را مورد توجه قرار می‌دادیم.

روایت سریالی قصه‌گو

سید حسین امیرجهانی نویسنده این مجموعه نمایشی هم با بیان اینکه اقتباس سختی‌های خودش را دارد و از نوشتن کار غیراقتباسی مشکل‌تر است، گفت: از انقلاب اسلامی تا اربعین، ساواک، دفاع‌مقدس و … همه را در «طوبی» داشتیم و خوشبختانه جزو پربیننده‌ترین کارهای دو سه سال اخیر شد. سیمافیلم به من اعتماد کرد و دستم باز بود و امیدوارم پاسخ این اعتماد را برای نگارش سریالی قصه‌گو، به‌خوبی داده باشم.

شبنم قربانی بازیگر نقش «طوبی» با بیان اینکه مفتخر است در پروژه «طوبی» در خدمت اساتیدی چون زرین‌دست، سلطانی و حسینی بوده است، در پاسخ به سوالی درباره سختی بازیگری بین «عشق کوفی» و «طوبی» بیان کرد: هیچ‌کدام سخت‌تر از دیگری نبوده، چون بازیگری را دوست دارم و از آن لذت می‌برم. خداوند را شاکرم و لطف بزرگی ازسوی او بود که در «طوبی» بازی کردم.

امین زندگانی بازیگر نقش «فخرالدین» در این مجموعه نمایشی هم گفت: کار به‌خودی‌خود سخت بود اما ما سعی کردیم از کار لذت ببریم و به بهترین نحو آن را ایفا کنیم. تولید محتوا برای رسانه‌ای با مخاطبان گسترده چون رسانه ملی مختصات و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و شهامت می‌خواهد. کار، فیلمنامه خوبی داشت و باعث شد اعضای خانواده شب‌ها دور هم جمع شوند و با همدیگر تلویزیون تماشا کنند. وظیفه هنرمند ایجاد وفاق است و چقدر خوشحالم که در چنین کاری مشارکت داشتم. ما واقعاً در این پروژه زندگی کردیم و ارتباط میان عوامل به یمن هدایت آقای سلطانی خوب بود. از مدیران هم که حمایت کردند تا تولید «طوبی» بدون نوسان و نقصان پیش برود، قدردانی می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید