سئو چیست؟ چرا سئو را برای افزایش فروش سایت انتخاب کنم

    کد خبر :1096158

فروش آنلاین یک تصمیم هوشمندانه برای افزایش فروش است شبکه‌های اجتماعی و ساخت سایت ها از مهمترین روش‌های فروش آنلاین هستند، سایت بهترین روش فروش آنلاین است اعتبار و اعتماد در فروشگاهی اینترنتی دارای سایت بیشتر است، برای کسب درآمد در سایت نیاز به بازاریابی است یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی سئو است.

سئو چیست؟

شاید اکثر افرادی که قصد فروش در سایت را دارند در ابتدا این سوال که سئو چیست؟ را جستجو کرده باشند، سئو (SEO) به معنای بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو است این بهینه سازی سبب بهبود رتبه کلمات در صفحه نمایش نتایج موتور جستجو می‌شود و بهبود رتبه باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

سهم گوگل از کاربران موتور‌‌های جستجو بیش از 90 درصد است پس بهینه سازی سایت (سئو) برای موتور جستجو گوگل کار به صرفه تر است.

ورودی از گوگل به دو صورت ارگانیک و گوگل ادز است، برای دریافت ترافیک ارگانیک نیاز به سئو سایت است.

جستجوی ارگانیک گوگل بخش بزرگی از ترافیک تمامی سایت‌های کسب و کار‌های بزرگ است و یکی از موارد اصلی در دیجیتال مارکتینگ را می‌توان سئو نامید.

مشکل بسیاری از کسب و کار های اینترنتی عدم اعتماد کاربر به سایت است که برای رفع این مشکل نیاز به برندسازی است، سئو یکی از بهترین روش‌های برند سازی کسب و کار در اینترنت است.

دیده شدن مکرر در نتایج جستجو باعث آگاهی از وجود کسب و کار و برند شما می‌شود.

هرچه بیشتر با جستجو با سایت شما مواجه شود نسبت به سایت شما شناخت بیشتری پیدا می‌کنند و در بلند مدت به برندسازی و اعتماد منجر می شود، اگر دقت کرده باشید سایت‌هایی که بدون تبلیغات شناخته شدند به واسطه جستجو برند شدند.

سئو مقرون به صرفه است هزینه برای سئو در واقع هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت است، هنگامی که نتایج برتر گوگل را کسب می‌کنید با هزینه و تلاش کمتری می‌توانید این نتایج را حفظ کنید.

اگر سایت رقبای خود را بررسی کرده اید و آن‌ها از سئو برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند شما هم همین الان باید سئو را شروع کنید اگر رقیبی در نتایج جستجو ندارید فرصت عالی است که به سادگی به صدر نتایج گوگل برسید.

با سئو میتوانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص به جذب مشتریان خاص بپردازید، مشتریانی که شاید در فکر خرید محصول یا خدمات شما نیستند اما با هدف گذاری کلمات آن ها به مشتریان خود تبدیل کنید.

به طور مثال جامعه مشتریان هدف شما در صورت مشکل با محصولی که از رقبای شما خریداری کردند با جستجو در گوگل به دنبال جواب پرسش خود می گردند و می‌توان با تولید محتوا این دسته از مشتریان با سایت شما آشنا شوند.

وقتی سایت خود را در سایت های دیگر به صورت بنری یا در شبکه اجتماعی تبلیغ می کنید در مدت کوتاهی ترافیک بالایی جذب می‌کنید اما مداوم نیست اما اگر سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل قرار داشته باشد می‌توانید در هر ماه ترافیک تقریبا ثابتی داشته باشید.

همین عوامل باعث می‌شود سئو از گوگل ادز، تبلیغات کلیکی و بنری در بلندمدت بسیار مقرون به صرفه تر دانست.

سئو تکنیکال

تاثیر سئو بر سایت های فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی برای افزایش فروش خود نیاز دارند تا دیده شوند و در صفحه نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشند سئو یک فعالیت ضروری برای وب سایت‌های فروشگاهی است، حتی در بعضی موارد سئو از قیمت و محصولات مهم تر است.

هنگامی که یک فروشگاه اینترنتی محصولات مناسب و قیمت رقابتی دارد بهترین زمان برای سئو و افزایش فروش است.

سئو صفحات محصولات و دسته بندی

دسته بندی های وب سایت شامل کلمات کلی محصولات هستند دسته بندی ها به کاربرانی که اطلاعاتی در مورد محصولات ندارند کمک شایانی می کند، سئو دسته بندی باعث می شود کاربران به ورود به این صفحات از میان محصولات دسته بندی محصولی که مناسب آن‌ها است را بیابند.

محصولات نرخ تبدیل بالاتری نسبت به دسته بندی‌ها دارند یعنی کاربرانی که با جستجو محصولی به سایت شما راه می‌یابند احتمال خرید بالاتری دارند.

محتوای اصولی

تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی خیلی حساس و تخصصی است، تولید محتوای محصولات و دسته بندی ها نیاز به مطالعه تخصصی دارد.

تولید محتوای مقالات برای فروشگاهی اینترنتی خیلی حیاتی است زیرا باعث آشنایی مخاطبین با وب سایت می شود.

گوگل چگونه کار میکند؟

گوگل به واسطه الگوریتم های خود نیاز کاربر را از جستجو برطرف می‌کند، این کار را به واسطه یک کلمه که جستجو می‌شود و با یادگیری از رفتار کاربر‌های قبلی که کلماتی را جستجو کردند و همچنین به واسطه الگوریتم‌هایی که توانایی درک مطلب را دارند انجام می دهد.

انواع خدمات سئو که شرکت ها انجام می دهند

خدمات سئو انواع متفاوتی دارد که در ادامه به توضیح می‌پردازیم:

سئو کلاه سفید

تمامی اقدامات در سئو کلاه سفید بر اساس استاندارد های گوگل انجام می شود، محتوا بر اساس نیاز کاربر تولید می‌شود در سئو کلاه سفید مدت زمان سئو طولانی تر است و کسب رتبه‌های برتر گوگل سخت تر است اما ماندگاری این جایگاه‌ها مدت زمان بیشتری است.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که باعث بهبود رتبه سایت با استفاده از مواردی که شاید گوگل سایت شما را جریمه کند؛در سئو کلاه خاکستری نسبت به سئو سفید زمان کمتری نیاز است و کسب رتبه هم آسان تر است اما با آپدیت‌های گوگل شاید باعث افت رتبه سایت شما شود.

خرید بک لینک طبیعی، بازدیدهای غیر واقعی و استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوا از موارد مهم سئو خاکستری است.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه با فریب دادن الگوریتم ها با سرعت و زمان کم به رتبه های برتر گوگل می توان دست یافت، این تکنیک ها مخالف با قوانین گوگل است اگر گوگل این موارد را شناسایی کند باعث پنالتی صفحه یا سایت می شود و برای مدت طولانی از نتایج گوگل حذف می شود.

خدمات سئو مراحل زیادی دارد در ادامه به برخی از این مراحل می پردازیم:

آنالیز رقبا و تدوین استراتژی

هر حوزه کسب و کاری رقابت و فضای متفاوتی نسبت به حوزه دیگر دارد و سئو متفاوتی هم دارد، اصول سئو در تمامی موارد یکی است اما استراتژی متفاوت است.

قبل از شروع سئو باید با آنالیز رقبا و محصولات یا خدمات و یا هدف سایت یک استراتژی مناسب برای سئو سایت تدوین کرد در این مرحله تحقیق کلمات کلیدی نقش پررنگی دارد و باید به خوبی انجام شود.

سئو داخلی

سئو داخلی شامل تمام مواردی که در داخل سایت انجام می شود سئو تکنیکال را هم می توان زیر مجموعه سئو داخلی دانست، از مهمترین موارد سئو داخلی می توان به محتوای سئو شده، تایتل ها، لینک سازی داخلی، ایندکس صفحات و استراتژی اشاره کرد.

سئو تکنیکال هم به مواردی که برای بهتر کراول شدن سایت و تجربه بهتر کاربر توجه دارد.

سئو خارجی

سئو خارجی شامل مواردی است که در خارج از سایت انجام می شود سئو خارجی شامل لینک سازی، سوشیال سیگنال ها است، رپورتاژ آگهی هم یک مورد لینک سازی محسوب می شود.

در چند سال گذشته صحبت هایی در مورد تاثیر لینک های خارجی مطرح شد اما همچنان لینک های خارجی از سیگنال های تاثیر گذار در رتبه بندی موتور جستجو گوگل محسوب می شود.

هزینه سئو بر چه اساس است؟

هزینه سئو به موارد متعددی بستگی دارد از مهمترین موارد حوزه کاری، رقبا، سختی کلمات است برای مثال کلماتی که رقبا هزینه قابل توجهی کرده باشند شما هم ناگزیر باید هزینه بیشتری کنید یا اگر در حوزه کاری رقبا از جنس برند باشند هزینه ی سئو کلمات بیشتر می شود.

همانطور که در بالا گفتیم هزینه در سئو به معنای سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار است.

هوش مصنوعی و سئو

هوش مصنوعی با Chatgpt در سال 2023 به طور عمومی عرضه شد حوزه‌هایی که هوش مصنوعی بیشترین تاثیر روی سئو را دارد، در کاهش کارهای دستی و حذف کارهای تکراری است ، بنابراین کارشناسان سئو می‌توانند روی ابتکارات خلاقانه‌تر و استراتژیک تمرکز کنند و کارهای مثل تحقیقات کلمات کلیدی، بروزرسانی محتوا، تحلیل هدف کاربر را با هوش مصنوعی بهبود دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید