افزایش فروش و کسب درآمد از طریق طراحی سایت

    کد خبر :1093166

هیچ کسب و کاری برای رضای خدا سایت راه اندازی نمی‌کند. بلکه هدف همه افزایش فروش و کسب درآمد است. راه‌های زیادی وجود دارند که منجر به فروش می‌شوند، اما پیش زمینه همه آنها داشتن طراحی سایت حرفه‌ای است. در حقیقت، اولین نقطه تماس کاربران با برند از طریق سایت انجام می‌شود.

طراحی حرفه ای سایت در نگاه اول ظاهر سایت شما را زیبا و حرفه ای نشان می دهد. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده که طراحی سایت حرفه‌ای دارای چه ویژگی‌هایی است که منجر به افزایش فروش می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم درباره راهکارهای افزایش فروش و کسب درآمد از طریق طراحی سایت اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

از گرافیک‌های چشم نواز استفاده کنید

طراحی وبسایت حرفه ای همیشه بر زیبایی و جذابیت بصری استوار بوده است. استفاده از گرافیک‌های چشم نواز یکی از راه‌های متمایز شدن کسب و کار شما نسبت به دیگر رقباست. تصاویر مناسب و مرتبط با کسب و کار می‌تواند به سایت شما کمک کند تا پیام خود را بهتر به مخاطب انتقال دهید.

همچنین استفاده از تصاویر جذاب در صفحه اول سایت و پایین منوی اصلی اهمیت ویژه ای دارد و سریعاً بر مخاطب تاثیر می‌گذارد. در سفارش طراحی سایت از تصاویر گرافیکی با تعداد بالا استفاده نکنید، چون این کار باعث سردرگمی مخاطب می شود. طبق مطالعات اخیر منتشر شده توسط شرکت ادوبی (Adobe)، طبق گفته 46 درصد از صاحبان مشاغل کوچک، گرافیک مهمترین ویژگی وبسایت آنهاست.

افزایش فروش و کسب درآمد از طریق طراحی سایت

سلسله مراتب بصری را رعایت کنید

سلسله مراتب بصری عبارت است از قرار دادن عناصر در یک صفحه وب که به کنترل چشم بیننده و ترویج یک پیام یا ایده خاص کمک می‌کند. یک وبسایت حرفه ای طراحی شده از تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری مانند استفاده از فونت‌های بزرگتر یا پر رنگ‌تر برای هدینگ‌ها، اضافه کردن فضای سفید در اطراف عناصر مهم و برخورداری از رنگ‌های متضاد بهره می‌برد.

شما می‌توانید با هدایت عمدی چشم از یک عنصر به عنصر دیگر، مخاطبان خود را به طور نامحسوس به یک سفر ذهنی سوق دهید. این موضوع به آنها کمک می‌کند اطلاعاتی را که از طریق طراحی سایت ارائه می‌شود را یهتر درک کنند و اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند. برای مثال شما دکمه خرید یا فرم عضویت را جایی قرار می‌دهید که مخاطب آن را به راحتی ببیند و بعد از بررسی اطلاعات، اقدام نماید.

سایت را برای انواع دستگاه‌ها بهینه کنید

مردم بیش از هر زمان دیگری از گوشی همراه خود برای خواندن کتاب، بررسی آب و هوا و همچنین خرید محصولات استفاده می‌کنند. به همین خاطر مالکین وبسایت باید اصول طراحی سایت واکنش گرا (ریسپانسیو) را در نظر بگیرند. طراحی ریسپانسیو در مورد ایجاد سایتی است که بدون توجه به دستگاهی که شخص برای مشاهده آن استفاده می‌کند، به صورت بهینه شده نمایش داده می‌شود.

برخی از نکات طراحی سایت ریسپانسیو شامل ساده کردن طراحی، استفاده از تصاویر و فونت‌ها در اندازه مناسب هستند. اگر سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی نشده باشد، کاربران تجربه بدی خواهند داشت. طراحی واکنش گرا جزء قیمت سایت فروشگاهی و شرکتی لحاظ می‌شود، اما مزایای بالقوه‌ای ارائه می‌دهد. به عنوان مثال گوشی‌های همراه صفحه نمایش کوچکتر دارند، بنابراین بهینه سازی سایت برای این موضوع ضروری است.

بهینه سازی سایت برای انواع دستگاه‌ها

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

بسیاری از کسب و کارها قدرت رنگ در طراحی وبسایت را دست کم می‌گیرند. در حقیقت رنگ‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر موفقیت سایت تأثیر بگذارند. استفاده از رنگ‌ بندی متنوع می‌تواند احساسات مختلفی را در افراد برانگیزد و این احساسات بر تصمیم گیری آنها بر خرید تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، تحقیقات سایت هاب‌اسپات (Hubspot) نشان می دهد افرادی که بیشتر در معرض رنگ قرمز قرار دارند تا سبز، امکان دارد بیشتر از سایت خرید ‌کنند.

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل کاربران عادی به مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید و یک سایت پولساز ایجاد کنید، لازم است رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید. اگر حوزه کاری کسب و کار شما صنایع غذایی است، رنگ های قرمز و نارنجی گزینه‌های مناسبی هستند. اگر سایت فروش لوازم آرایشی دارید، رنگ‌های قرمز، صورتی و بنفش را انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب در جلب توجه مخاطب و فروش بیشتر موثر است

صفحات خود را مینیمال نگه دارید

قابل توجه‌ترین جنبه طراحی سایت، مینیمالیسم بودن آن است. یک صفحه با طراحی ساده می‌تواند باعث شفافیت ذهن مخاطبین شود و امکان پیدا کردن محتوا، محصول یا خدمات را برای آنان راحت‌تر کند. از طرفی، یک صفحه وب به هم ریخته کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد و یافتن اطلاعات مورد نظر آنها را با مشکل مواجه می کند.

سایت‌هایی که طراحی مینیمال دارند، نرخ پرش در آنها کمتر است. پایین بودن نرخ پرش در سئوی سایت تاثیر زیادی دارد. با استفاده از خدمات سئو سایت می‌توانید طراحی سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و با این کار درآمد خود را افزایش دهید. در ادامه به چند نکته مهم در طراحی مینیمال سایت اشاره می‌کنیم:

  • طرح بندی سایت برای پیمایش باید ساده باشد و به کاربر امکان دهد آنچه را که در جستجوی آن است، پیدا کند. سبک طراحی را مرتب و ساده نگه دارید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی سایت شما را مرور کنند.
  • جمع کردن اطلاعات زیاد در یک فضا می‌تواند از نظر بصری جذاب نباشد و خواندن مطالب را برای مخاطب دشوار کند. از فضای سفید برای تقسیم محتوای خود استفاده کنید تا دیدن آن برای چشم مخاطب راحت‌تر باشد.
  • استفاده از رنگ‌های زیاد می‌توانند حواس و تمرکز کاربران را از محتوای اصلی پرت کنند. پس طرح رنگی را انتخاب کنید که برای چشم‌ها آرامش بخش و آسان باشد. استفاده از یک یا دو رنگ کفایت می‌کند.

طراحی سایت با افراد متخصص

طراحی سایت را به افراد متخصص بسپارید

پیروی از نکات فوق در طراحی سایت می‌تواند به کسب درآمد بیشتر فروشگاه های اینترننی کمک کند. از گرافیک‌های جذاب گرفته تا توجه به سلسه مراتب، راه‌های مختلفی برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش وجود دارند. با این حال، بهترین گزینه این است که طراحی سایت خود را به شرکت‌های معتبر بسپارید تا با خیال راحت روی جنبه‌های دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید.

هدف نهایی این است که تجربه کاربری خوبی را ارائه دهید تا نام برند خود را بر سر زبان‌ها بیندازید. آژانس‌های تبلیغاتی زیادی در زمینه طراحی سایت راه ‌اندازی شده‌اند که با کمک گرفتن از آنها می توانید زیبایی ظاهری وبسایت خود را چندین برابر کنید. اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما از نظر ظاهری جذاب تر دیده شود، می توانید از کارینو کمک بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید