بررسی مزایای منابع برق پشتیبان در صنایع حساس

    کد خبر :1092838

امروزه بیشتر دستگاه ها با نیروی برق کار می کنند و وابسته به جریان برق هستند. قطع و وصل شدن مکرر جریان برق می تواند به تجهیزات برقی آسیب برساند و منجر به خرابی آن ها شود. همین طور در برخی صنایع حساس مانند بیمارستان ها، قطع شدن جریان برق خطرناک خواهد بود و جان بیماران را تهدید می کند. صنایع حساس برای مقابله با قطعی برق، به منابع برق پشتیبان مانند دیزل ژنراتور نیاز دارند. این منابع در صورت قطع منبع تغذیه مداوم، نیروی مورد نیاز تجهیزات برقی را تأمین می کنند. شرکت رادوکو با همکاری کارشناسان حرفه ای و باتجربه در زمینه تأمین انواع دستگاه های صنعتی و قطعات آن ها فعالیت می کند. برای اطلاع از قیمت ژنراتور برق به وبسایت رادوکو مراجعه کنید.

مزایای منابع برق پشتیبان

معرفی منابع برق پشتیبان و اهمیت آن ها در صنایع حساس

برق شهری یا برق صنعتی منابع مداوم و اصلی جریان برق هستند.‌ گاهی امکان دارد به دلیل مشکلات فنی، نوسانات برقی، مصرف بالای برق و افزایش فشار در نیروگاه های سراسری یا دیگر مشکلات، جریان برق قطع می شود. در چنین شرایطی در صورتی که منبع برق پشتیبان داشته باشید، جریان برق صنعت مورد نظر شما تأمین خواهد شد.

منابع برق پشتیبان با تکیه بر ژنراتورها یا توربین ها ساخته می شوند. به همین دلیل به سوخت وابسته هستند. ژنراتورهای دیزلی نیاز به سوخت نفتی یا دیزلی دارند و توربین ها با سوخت های گازی یا بیوگاز فرآیند تولید برق را انجام می دهند. منابع برق پشتیبان بانک های باتری را شارژ می کنند. در شرایط قطع برق اصلی، بانک باتری جریان الکتریسیته مورد نیاز صنعت را تأمین می کنند.

منابع برق پشتیبان برای شرایط اضطراری هستند و به عنوان یک منبع موقت شناخته می شوند. ژنراتورها و توربین ها تا زمانی که سوخت داشته باشند،‌ جریان الکتریسیته را تأمین می کنند. هر چه تعداد تجهیزات برقی بیشتر یا فضا بزرگ تر باشد، مدت زمان استفاده از منابع برق پشتیبان کمتر می شود. استفاده طولانی مدت از منابع پشتیبان هزینه های تأمین سوخت را افزایش می دهد.

منابع برق پشتیبان و اهمیت آن ها در صنایع

مزایای استفاده از منابع برق پشتیبان در صنایع حساس

در برخی مناطق جریان برق مناسبی وجود ندارد و قطعی مکرر برق اتفاق می افتد. قطع مداوم برق نه تنها فعالیت صنعت را با اختلال مواجه می کند؛ بلکه باعث آسیب به قطعات تجهیزات صنعتی می شود. منابع پشتیبان برق از خرابی سیستم ها و تجهیزات جلوگیری می کنند. از مزیت های استفاده از منبع برق پشتیبان می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حفاظت از داده ها و اطلاعات در صنایع اطلاعاتی
  • پشتیبانی از سیستم های بحرانی
  • مدیریت پیشرفته انرژی
  • محافظت از تجهیزات الکترونیکی در برابر نوسانات برقی
  • افزایش بهره وری کسب و کارها
  • فعال بودن سیستم های برقی ساختمان مانند آسانسور، چراغ های اضطراری، سیستم های ایمنی، سیستم های اطفای حریق و دیگر موارد مشابه

صنایع حساس مانند بیمارستان ها، کارخانه ها، مراکز داده یا شرکت های حمل و نقل بیشتر از دیگر صنایع به منبع برق پشتیبان نیاز دارند. با این حال استفاده از این منابع به صنعتی خاص محدود نمی شود و در هر منطقه ای که نوسانات برقی یا قطعی های مکرر وجود دارد، برای فلج نشدن چرخ صنعت می توانید از منبع برق پشتیبان استفاده کنید.

مزایای استفاده از منابع برق پشتیبان در صنایع حساس

جمع بندی

منابع تغذیه پشتیبان انواع گوناگونی دارند و برای شرایطی طراحی می شوند که جریان برق اصلی قطع می شود. ژنراتورهای دیزلی یا توربین های گازی از اصلی ترین منابع پشتیبان به شمار می روند

در رادوکو می توانید ژنراتورهای دیزلی یا گازی مناسب برای تأمین برق پشتیبان را خریداری کنید. کارشناسان رادوکو خدمات مشاوره برای خرید محصول مناسب را ارائه می کنند. به همین دلیل شما می توانید متناسب با محیط و شرایط، منبع برق پشتیبان را خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید