هر آنچه از آیفون 17 اسلیم اپل می دانیم

    کد خبر :1078294

اپل در حالی که سری آیفون 16 خود را رونمایی نکرد، اکنون زمزمه‌هایی درباره نسل بعدی آیفون‌ها یعنی سری 17 منتشر شده است.

بازتاب-در سال 2025، انتظار می‌رود اپل دستگاه آیفون “پلاس” را در خط تولید آیفون 17 خود متوقف کند تا جای خود را برای آیفون “اسلیم” باز نماید، اگرچه ممکن است در پاییز سال آینده به این شکل نامیده نشود. اگرچه هنوز دو ماه دیگر به معرفی سری آیفون 16 باقی مانده، اما وقتی در نظر بگیرید که در ماه می 2023 در مورد نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های آیفون 16 پرو مطلع شدیم، شایعات در مورد آیفون دو نسل دیگر چندان غیرعادی نیست.

در ادامه بینش‌هایی که درباره آیفون 17 اسلیم داریم را مطرح می‌کنیم.

طراحی باریک

بر اساس اطلاعات، مدل کاملا جدید آیفون 17 اپل در سال آینده به جای پوشش تیتانیومی مانند مدل‌های پرو اپل، طراحی «به‌طور قابل توجهی نازک‌تر» با شاسی آلومینیومی خواهد داشت. این رسانه همچنین ادعا می‌کند که این دستگاه دارای جزیره پویا باریک‌تری خواهد بود که احتمالاً به دلیل استفاده از یک فلز کوچک‌تر توسط اپل برای سیستم Face ID است. با کد داخلی D23، طراحی مجدد دستگاه به عنوان یک نمونه اصلی معادل آیفون X توصیف شده است.

نمایشگر کوچک‌تر

اولین جزئیات در مورد سایز نمایشگر دستگاه توسط جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities دریافت شد که گفت: سایز نمایشگر آن 6.6 اینچ خواهد بود. با این حال، به گفته راس یانگ، تحلیلگر مشاوران زنجیره تامین Display (DSCC)، این گوشی دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی خواهد بود. برای مقایسه، آیفون 15 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. گفته می‌شود که اپل همچنان در حال آزمایش طرح‌های مختلف برای گوشی باریک‌تر است، بنابراین سایز نمایشگر همیشه می‌تواند از هم‌اکنون تا زمان عرضه دستگاه تغییر کند.

دوربینی با طراحی جدید

هر آنچه از آیفون 17 اسلیم اپل می دانیم

اطلاعات فاش شده ادعا می‌کند که آیفون 17 “اسلیم” دارای دوربینی در مکان‌هایی است که پیشتر در آیفون ندیده‌ایم. طبق گزارش ماه می، دوربین عقب می‌توانند به “مرکز بالای” دستگاه منتقل شوند. برخی از تلفن‌های اندرویدی مانند پیکسل 8 پرو گوگل دارای دوربین‌های عقب در مرکز بالا هستند، اما سیستم دوربین آیفون اپل از زمان مدل 2007 گوشه سمت چپ بالا را اشغال کرده است.

نمایشگری با پوشش ضد انعکاس

به گفته افشاگر چینی ویبو Instant Digital، تمامی مدل‌های آیفون 17 دارای صفحه نمایش ضد انعکاس خواهند بود که نسبت به سپر سرامیکی اپل که در مدل‌های آیفون 15 یافت می‌شود، در برابر خش مقاوم‌تر است. گفته می‌شود که شیشه بیرونی سری آیفون 17 دارای یک “لایه ضد انعکاس فوق العاده سخت” است که “مقاومتر در برابر خش” محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد زره شیشه‌ای گوریلا را که سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا استفاده می‌کند استفاده کند یا خیر، اما شرح آخرین فناوری کورنینگ با این شایعه مطابقت دارد.

فناوری پروموشن

به گفته The Elec، تمام مدل‌های آیفون 17 دارای نمایشگرهای اولد با فناوری backplane کم مصرف خواهند بود که ProMotion را برای اولین بار به مدل‌های غیر پرو آیفون اپل می‌آورد. ProMotion به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد تا نرخ نوسازی 120 هرتز را برای اسکرول نرم‌تر و محتوای ویدیویی در صورت لزوم افزایش دهد. پروموشن همچنین به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد تا نرخ نوسازی کم‌مصرف‌تری را تا 1 هرتز کاهش دهد، به همین دلیل است که صفحه‌نمایش‌های آیفون 15 پرو دارای قابلیت همیشه روشن هستند که ساعت، ویجت‌ها، اعلان‌ها و بک گراند صفحه قفل را حتی در زمانی که دستگاه قفل شده است.

دوربین سلفی بهبود یافته

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، کل سری آیفون 17 دارای دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با لنز شش عنصری است. آیفون 14 و 15 دارای دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی با پنج عنصر لنز پلاستیکی هستند و انتظار می‌رود سری آیفون 16 امسال نیز از همان سخت‌افزار برخوردار باشد. رزولوشن ارتقا یافته در آیفون 17 به عکس‌ها اجازه می‌دهد تا کیفیت خود را حتی در زمان برش یا بزرگن‌مایی حفظ کنند، در حالی که تعداد پیکسل‌های بیشتر جزئیات دقیق‌تری را ثبت می‌کنند. ارتقاء به یک لنز شش عنصری نیز باید کمی کیفیت تصویر را افزایش دهد.

ارتقاهای داخلی

جف پو، تحلیلگر Haitong ادعا می‌کند که آیفون 17 “Slim” دارای 8 گیگابایت رم در مقایسه با 6 گیگابایت رم در آیفون 15 پلاس است. شایان ذکر بوده که انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آینده آیفون 16 به 8 گیگابایت رم مجهز شوند، یک نیاز سخت‌افزاری برای هوشمندی اپل روی دستگاه. بر اساس گزارش The Information، این دستگاه به تراشه A19 اپل نیز مجهز خواهد شد.

قیمت بالاتر

اطلاعات گزارش داد که آیفون 17 باریک‌تر می‌تواند قیمت بالاتری نسبت به مدل Pro Max داشته باشد که در حال حاضر از 1199 دلار شروع می‌شود. این نشان داده که دستگاه به بالاترین مدل در سری آینده تبدیل می‌شود و آیفون 17 پرو مکس را بهتر می‌کند. اگر اینطور باشد، شاید «iPhone Slim» در نهایت همان «iPhone Ultra» باشد که چندین سال شایعه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید