شکوری: خصوصی‌سازی باید به درآمدزایی منجر شود/ پرسپولیس قهرمان خواهد شد

    کد خبر :1063817
شکوری: خصوصی‌سازی باید به درآمدزایی منجر شود/ پرسپولیس قهرمان خواهد شد

ابراهیم شکوری عصر پنجشنبه درخصوص واگذاری باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: اصل این واگذاری اتفاق بزرگ و مهمی است که برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رخ داد. ما باید منتظر باشیم و ببینیم بعد از این واگذاری چه اتفاقی برای آنها رخ خواهد داد و روال قانونی آن چطور و چگونه پیش می‌رود.

وی افزود: به نتیجه رسیدن این واگذاری به این پرسش بستگی دارد که آیا شرایط این دو باشگاه به خصوص در بخش مالی بهتر می‌شود یا نه؟ آیا هزینه‌ درآمد آنها یکی است؟‌ روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باید به سمتی برود که درآمدزا باشد و دیگر هزینه‌ساز نباشد و این درآمدزایی باید ساز و کار مشخصی داشته باشد.

بازیکن اسبق پرسپولیس اضافه کرد: در هرجای دنیا به‌خصوص در کشورهای که صاحب فوتبال هستند راه‌های درآمدزایی مشخص است که مهم‌ترین آنها حق پخش تلویزیونی، اسپانسر، نقل و انتقالات و چند مورد دیگر است. این کشورها به خوبی از این موارد برای درآمدزایی استفاده می‌کنند اما متاسفانه در ایران از هیچ‌کدام از این موارد نمی‌شود درآمدزایی کرد و باشگاه‌های ما هزینه‌ساز هستند. به طور حتم مالکین جدید استقلال و پرسپولیس کار سختی را در پیش دارند و باید با برنامه‌ریزی دقیق پیش بروند تا این باشگاه‌ها به سوددهی برسند.

شکوری در خصوص واکنش منفی برخی هواداران پرسپولیس به واگذاری این باشگاه به کنسرسیوم بانکی مدعی شد: اینکه بانک‌ها اعلام کردند پرسپولیس را به عنوان بدهی خود از دولت گرفته‌اند به هیچ وجه منطقی و درست نیست. هر سازمان یا ارگانی که پرسپولیس به آنها واگذار شده است، باید افتخار کند به این موضوع و قطع به یقین آنها با برنامه‌ریزی و برای گرفتن سهام این باشگاه اقدام و به خوبی به آینده فکر کرده است و برای به ثبات رساندن این باشگاه و ایجاد فضای مناسب برنامه دارد. بعد از این واگذاری دیگر مثل گذشته نیست که اگر شرایط مطلوب نبود هواداران به سراغ وزارت ورزش بروند و حالا اگر مشکلی رخ بدهد بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

وی افزود: بانک یک بنگاه اقتصادی‌ست و پتانسیل و توانایی خوبی برای ایجاد درآمدزایی و سوددهی دارد. هرچند این اتفاق به تنهایی از عهده بانک‌ها بر نمی‌آید و نیاز به کار کارشناسی دارد. فوتبال روز دنیا تبدیل به یک علم و دانش شده است که به طور حتم در این مسیر بانک‌ها باید از کارشناسان متخصص کمک بگیرند تا بتوانند شرایط خوبی را برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس رقم بزنند.

معاون ورزشی اسبق باشگاه پرسپولیس درباره خروجش از هیات مدیره این باشگاه گفت: ابتدا باید بگویم حضور در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای هر کسی یک افتخار بزرگ و واقعیت این است که من با توجه به شناخت و تحلیلی که از شرایط باشگاه در آن مقطع داشتم چندان راغب نبودم که در هیات مدیره باشم اما وزارت ورزش به ما تکلیف کرد و ما هم انجام دادیم. بعد از آن موضوع واگذاری باشگاه مطرح شد که باعث شد حضور من در باشگاه عقب بیفتد و حالا نیز پرسپولیس به سهامداران جدیدی واگذار شده است که آنها در مورد هیات مدیره تصمیم‌گیری می‌کنند. من به عنوان یک هوادار و بازیکن اسبق پرسپولیس آماده هستم اگر هر کمکی از دستم برمی‌آید با افتخار برای باشگاه محبوبم انجام دهم.

وی اضافه کرد: دوستان باید تلاش کنند تا دیگر دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. در این سال‌ها پرسپولیس همواره با مشکلات مختلفی از جمله جذب بازیکن، زیرساخت‌ها و مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است و حالا با واگذاری این باشگاه به بانک‌های بزرگ کشور باید این مشکلات برطرف شود تا هواداران از دیدن بازی تیم خود لذت ببرند و دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند.

شکوری در پایان افزود: رقابت نزدیکی بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد و به نظرم این موضوع تا روزهای آخر ادامه خواهد داشت. گرچه استقلال تیم خوب و قابل احترامی است اما باتوجه به روند پرسپولیس و همچنین بازیکنانی که در اختیار دارد، فکر می‌کنم پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ برتر خواهد شد. البته برخی مسائل وجود دارد که باید برطرف شود و مهم‌ترین آن که دغدغه بازیکنان هم محسوب می‌شود، مسائل مالی‌ است. آن طور که اطلاع دارم در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ، باشگاه تنها ۴۰ درصد از مطالبات این فصل بازیکنان را پرداخت کرده است و این موضوع به طور حتم تاثیر منفی روی روند نتیجه‌گیری تیم خواهد گذاشت. امیدوارم با حضور مالکین جدید و تلاش مدیریت باشگاه این معضل نیز برطرف شود تا مشکلی برای باشگاه بزرگ پرسپولیس رخ ندهد.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید