تکنو Pova 5 Pro یک گوشی گیمینگ ارزان

    کد خبر :1013972
تکنو Pova 5 Pro

تکنو یک برند چینی بوده که هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی و عرضه می‌کند. در این بین باید به تکنو Pova 5 Pro تازه عرضه شده اشاره کرد که ویژگی‌های گیمینگ را در یک مدل اقتصادی ارائه می دهد.

بازتاب-محصول تکنو در بحث طراحی و سخت افزار می‌تواند رضایت مخاطب خود را جلب کند. زیرا بسیار منحصربفرد جلوه کرده و یک گزینه خاص در میان رقبا خوش قیمت به حساب می‌آید. بنابراین برای افرادی که بودجه کمی دارند، این مورد پیشنهاد می‌شود.

 

جعبه گشایی

 

تکنو Pova 5 Pro

 

در بسته بندی، همچنان همان جعبه مثلثی چشمگیر به کار گرفته می‌شود. آبی و سفید به عنوان رنگ‌های اصلی، با الگوی سیم پیچی که بافت جلویی را برجسته می‌کند، با حسی بسیار شیک کنار هم قرار گرفتند. لوگو طلایی گواهی Hi-res Audio در نگاه اول جذب می‌کند، که باعث شد منتظر کیفیت صدای Pova 5 Pro باشم.

با باز کردن جعبه، باکس جمع و جور شامل گوشی، یک قاب محافظ، یک کابل Type-c، یک شارژر 68 وات، هدفون سیمی و همچنین دفترچه راهنمای کاربر و کارت گارانتی می‌شود. شایان ذکر است که این هدفون دارای یک میکروفون بوده، چیزی که سال‌ها شاهد نبودیم.

 

طراحی

در مورد ظاهر گوشی، ما هر دو رنگ نقره‌ای فانتزی و Dark Illusion را مورد بررسی قرار دادیم. ما شخصاً به سراغ مدل تیره رفتیم، و شایان ذکر است که رنگ در واقع به آبی تیره نزدیک است. طراحی عقب آن بسیار جالب بوده و باتوجه به قیمت مناسبش، فراتر از انتظار است.

چهار نوار LED در عقب وجود دارد. سه مورد آنها به هم متصل شده و یک الگوی مثلثی را تشکیل می‌دهند. این طراحی خاص باعث می‌شود که گوشی آینده‌نگرانه و جذاب به نظر برسد. علاوه بر این، یک طراحی خاص هم در عقب با الگو مهندسی پیدا است.

با تمام این جزئیات متفکرانه، از جمله نوار LED، سیم پیچ، برخی از الگوهای سبک فلزی، مانند دستگاه مکانیکی آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد. تنها مورد بد این است که نسخه تیره جذب اثرانگشت دارد. در مجموع، ما واقعاً از طراحی بیرونی Pova 5 Pro لذت بردیم و البته، آن را بسیار دوست داریم. با همان قیمت، ما نتوانستم هیچ برند دیگری را با این طراحی شیک و پریمیومی تهیه کنیم.

Pova 5 pro یک مدل باریک نیست، اما ما از استفاده از آن لذت بردیم زیرا وزن 214 گرمی همچنان سبک محسوب می‌شود. برای یک دستگاه گیمینگ با صفحه نمایش بزرگ 6.78 اینچی بسیار مناسب هم محسوب می‌شود.  فریم بدون تداخل با کشیدن لبه بسیار صاف است. بنابراین تجربه کاربری راحتی در کنار این مدل می‌توان داشت.

Pova 5 Pro از دو سیم کارت و اسلات کارت حافظه SD پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید حافظه خارجی را به کار گیرید. جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم تعبیه شده، ویژگی که این روزها در اکثر گوشی‌ها به چشم نمی‌خورد.

 

تکنو Pova 5 Pro

 

باتری و سرعت شارژ

در مورد باتری و شارژ، می‌توانیم بگوییم که Pova 5 Pro یکی از بهترین راه حل‌ها را دارد. ترکیب باتری 5000 میلی آمپرساعتی و شارژ سریع 68 واتی یک ویژگی کاملاً جذاب در یک گوشی ارزان قیمت است. سرعت شارژ Pova 5 pro بسیار چشمگیر به نظر رسیده، تنها در 20 دقیقه می‌تواند به 50درصد شارژ برسد و در 45 دقیقه به طور کامل شارژ شود. TECNO همچنین قابلیت کنترل مدیریت Battery Lab 3.0 را روی Pova 5 Pro قرار داده که از استراتژی‌های مختلفی برای بازی و سرگرمی روزانه به طور جداگانه استفاده می‌کند.

برای بیرون رفتن با تلفن و آنلاین ماندن برای بیش از 8 ساعت سرگرمی عالی است. قابلیت دیگری در سیستم باتری به نام Bypass Charge وجود دارد. بنابراین هنگام فعال کردن حالت شارژ بای پس، می‌تواند باتری گوشی را دور بزند و برق را مستقیماً به گوشی برساند. این ویژگی نه تنها گرمای تولید شده در هنگام شارژ باتری را از بین می‌برد، بلکه برای حفظ وضعیت باتری نیز مفید است. اگر زیاد بازی می‌کنید، مطمئناً آن را دوست خواهید داشت.

 

عملکرد گیمینگ

از نظر عملکرد و بازی، Pova 5 pro پردازنده Dimensity 6080 5G و صفحه نمایش 120 هرتزی را ارائه می‌دهد که ترکیب سخت افزاری بسیار خوبی در یک گوشی ارزان قیمت است. در Mobile Legends: Bang Bang، گوشی Pova 5 pro حتی از حالت اولترا با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. در 20 دقیقه گیم‌پلی حالت اولترا، به میانگین 75 فریم در ثانیه رسید، تجربه بازی بسیار روان بود و نرخ فریم در نبردهای پر هرج و مرج شدید کاهش نمی‌یافت، که قبلاً بیش از حد انتظار در مورد چنین گوشی ارزان قیمتی وجود داشت. در یک بازی دیگر، Free Fire نیز عملکرد بسیار خوبی داشت، بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه طی بازی ادامه داشت. چیپست 6080 توسط TSMC با 6 نانومتر ساخته شده و عملکرد حرارتی بسیار خوبی در بازی دارد. حتی در این تابستان گرم، پس از 20 دقیقه گیم‌پلی، داغ ترین قسمت گوشی تنها 40 درجه سانتی گراد بود و این شگفت انگیز است.

 

تکنو Pova 5 Pro

 

نرم افزار

Pova 5 Pro نیز کارهای زیادی در بخش نرم افزار انجام داده، می‌توانید در حین بازی به سرعت به ویژگی‌های فضای بازی دسترسی داشته باشید و به راحتی بین حالت‌های مختلف عملکرد جابجا شوید.  در Game Space همچنین می‌توانید اعلان Barrage پیام، نمایش هرگونه پیام Whatsapp و Messenger را در قالب barrage فعال کند. حتی در بازی‌های شدید، هیچ پیام مهمی را از دست نخواهید داد. برای چراغ LED در پنل عقب گوشی نیز برای چندین کاربرد طراحی شده‌اند، می‌توان از آن به عنوان یادآور پیام، به عنوان نور محیط در حین پخش موسیقی استفاده کرد و حتی می‌توان آن را با موبایل PUBG پیوند داد.

 

دوربین

 

تکنو Pova 5 Pro

 

به سیستم دوربین برگردیم، سنسور 50 مگاپیکسلی نیز یک امتیاز برای چنین گوشی گیمینگ است. این مدل عکس‌های کاملا مناسب با رنگ‌های خوب در نور تولید می‌کند. ما از دوربین بسیار راضی بودیم. اکنون این تخصص Tecno است و ما خوشحالیم که الگوریتم‌ها در Pova 5 Pro حفظ شده‌اند، بدون جلوه‌های زیبایی بیش از حد، فقط مقدار مناسب است. برای ضبط ویدیو، عدم ضبط ویدیوی 4K کمی ناامید کننده است. اما در کل، با این قیمت، دوربین‌های Pova 5 pro برای ضبط و اشتراک‌گذاری روزانه کافی هستند.

 

نتیجه گیری

Pova 5 Pro یک گوشی میان رده بسیار جذاب است. طراحی، عملکرد گیمینگ و سیستم باتری همگی چشمگیر هستند. اگر به بازی و طراحی خاص علاقه دارید، این گوشی ارزش بررسی را دارد. مهمتر از همه، برای لذت بردن از برخی ویژگی‌های گیمینگ، مجبور نیستیم آنقدر هزینه برای مدل‌های گیمینگ پریمیوم بپردازیم. اکنون گزینه دیگری به نام Pova 5 Pro داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید