بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A73 5G

شرکت سامسونگ از برندهای موفق تولیدکننده گوشی هوشمند بوده که هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های خود را معرفی می‌کند و در این بین باید به Galaxy A73 5G اشاره کرد.

بازتاب-Galaxy A73 5G یک میان رده سطح بالا از سامسونگ بوده که طراحی جذاب و سخت افزاری مناسب شامل آن شده است. در ادامه بیشتر با این محصول سامسونگ آشنا خواهیم شد.

طراحی و ساخت

Galaxy A73 5G دارای ابعاد 163 در 76 در 7.6 میلیمتری بوده و وزنی 181 گرم دارد. دستگاه استاندارد IP67 ضدآب داشته و از نمایشگری با حفره‌ای در وسط برخوردار است. گوشی در عقب برجستگی برای جزیره دوربین داشته که چهار حفره دوربین و یک فلاش LED دارد.

بدنه از جنس پلاستیک بوده و فریم هم پلاستیکی است. بنابراین با گوشی میان رده اما جذاب در طراحی رو به رو هستیم. این گوشی جک 3.5 میلیمتری نداشته و به پورت USB-C مجهز است. همچنین حسگر اثرانگشتی زیر نمایشگر دارد.

 

سامسونگ Galaxy A73 5G

 

نمایشگر و باتری

گوشی Galaxy A73 5G دارای صفحه نمایش سوپرامولد پلاس با سایز 6.7 اینچی بوده و وضوح FHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. شدت روشنایی به 800 نیت می‌رسد و پوشش شیشه گوریلاگلس 5 هم گنجانده شده تا دوام بیشتری پیدا کند.

در بخش باتری پک 5000 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی گنجانده شده تا پایداری بالایی از خود نشان دهد.

سخت افزار و دوربین

سامسونگ در این میان رده خود از پردازنده اسنپدراگون 778G بهره گرفته که با تراشه گرافیکی آدرنو 642L می‌تواند عملکرد خوبی نشان دهد. گذشته از آن باید به حافظه رم 6 تا 8 گیگ و حافظه داخلی 128 تا 256 گیگ با قابلیت ارتقا پرداخت.

این گوشی در بخش دوربین دارای حسگر واید 108 مگاپیکسل، حسگر اولتراواید 12 مگاپیکسل، حسگر ماکرو 5 مگاپیکسل و حسگر سنجش عمق 5 مگاپیکسل است. حسگر اصلی توانایی فیلمبرداری 4کی دارد. دوربین سلفی نیز حسگر 32 مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4کی است.

بنابراین بخش دوربین رضایت بخش محسوب می‌شود.

 

سامسونگ Galaxy A73 5G

 

نتیجه گیری

این محصول سامسونگ با سیستم عامل اندروید 12 و One UI 4.0 راهی بازار شد. تا دو بروزرسانی سیستم عاملی هم دریافت خواهد کرد اما مدتی بعد پشتیبانی آن به پایان خواهد رسید. برند کره‌ای سعی داشته یک محصول ایده آل با گلکسی A73 ارائه دهد که در کنار طراحی جذاب و ایده آل، قدرت عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. از معایب این مدل باتری با سرعت شارژ کم، دوربین ماکرو ضعیف و برخی دیگر پرداخت.

ناگفته نماند دستگاه شامل ویژگی‌های بزرگی شده و می‌تواند در نوع خود قابل توجه باشد. بنابراین اگر دنبال یک میان رده خوش قیمت هستید، این مدل رضایت بخش است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید