استون مارتین والور معرفی شد/غول 12 سیلندر با گیربکس دستی

    کد خبر :1008061

استون مارتین از برندهای لوکس ساز بریتانیایی خودرو بوده که هر سال مدل‌های سوپراسپرت و ویژه‌ای را برای مشتریان خاص خود تدارک می‌بیند. در این بین باید به والور هیولا اشاره کرد که به تازگی از راه رسید.

بازتاب-والور سوپراسپرت 12 سیلندر استون مارتین بوده که در کنار جعبه دنده دستی به فروش می‌رسد. این ترکیب برای علاقمندان به سرعت و خودرو بسیار هیجان انگیز است. برند بریتانیایی تنها 110 دستگاه از این مدل را تولید خواهد کرد.

استون مارتین این مدل را با شعار the last of an era یا همان انتها دوره معرفی کرد. به نظر رسیده معنای این شعار عرضه آخرین محصولات احتراقی و ورود به صنعت اتومبیل برقی است.

استون مارتین والور

در طراحی والور همچون ویکتور سال 2020، شباهتی به V8 Vantage دهه 70 و 80 دارد. بنابراین می‌تواند برای طرفداران این برند رویایی باشد. چراغ جلو دایره‌ای در کنار کاپوت بلند و دارای حفره برای آیرودینامیک بهتر، جلوه ظاهری والور را تهاجمی کرد.

این مدل در قسمت جانبی سطوح صافی نداشته و برای عملکرد حرکتی بهتر دارای برجستگی و حفره‌ای برای خروج هواست. چراغ عقب به صورت تیغه‌ای بوده که از این نظر به بوگاتی شیرون شباهت دارد. اسپویلر عقب با بدنه یکپارچه بوده و سطح آیرودینامیک را به شدت افزایش داده است.

قسمت زیرین سپر یک دیفیوزر بزرگ گنجانده شده تا عملکرد فوق العاده حرکتی را بتوان از این مدل ویژه استون مارتین استون مارتین داشت. خریداران در کنار خودرو لاستیک میشلین Pilot Sport S 5 دریافت کرده و می‌توانند از میان 21 رنگ مختلف، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنند.

کابین داخلی خودرو همانند DBR1، از فیبرکربن و چرم ساخته شده تا افراد حس لوکس و خاص بودن این مدل را درک کنند. به نوعی مهندسان استون مارتین سعی داشتند تا در کابین داخلی طراحی ترکیبی مدرن و سنتی را حفظ کنند.

استون مارتین والور

بخش جذاب این خودرو پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری توربوشارژ دوقلو بوده که توانایی تولید 705 اسب بخار قدرت را دارد. میزان گشتاور تولیدی هم به 753 نیوتن متر می‌رسد که رقمی هولناک است. این سوپراسپرت به گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی مجهز شد.

 علاوه بر پیشرانه توانمند، استون مارتین از سیستم تعلیق متفاوتی نسبت به سایر خودروها بهره گرفته که دقیقا برای تطبیق با پیشرانه 12 سیلندر تدارک دیده شده است. فراتر از آن، Valor دارای مهاربندی‌های اضافی در جلو و عقب بوده که سفتی پیچشی و جانبی را بهبود می‌بخشد و همچنین درپوش‌های سرامیکی کربنی هم به چشم می‌خورد.

ترمزهای جلو از روتورهای سرامیکی کربنی 6 پیستونی و 16 اینچی و ترمزهای عقب چهار پیستونی و 14 اینچی برخوردار هستند. همانطور که انتظار می‌رفت، استون مارتین هیچ جزئیات قیمتی را برای Valour اعلام نکرده است. تمامی 110 مدل به فروش رسیده و در سه ماهه سوم سال 2023 از طریق کارخانه گایدون استون مارتین به تولید خواهد رسید.

تحویل از اواخر سال جاری انجام خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید