پرواز تایلند و کوالالامپور برای موارد خاص برقرار می‌شود/ ازسرگیری پروازهای ترکیه احتمالا از ۲۶ خرداد/ خبری از بسته حمایتی نیست

    کد خبر :718429

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو باایلنا درباره از سرگیری پروازها و برگشت به شرایط عادی در انجام سفرهای هوایی با سایر کشورها، اظهار داشت: پروازهای برنامه‌ای در مسیرهای لندن، پاریس و آمستردام انجام می‌شود و برقرار است.

وی ادامه داد: همچنین در موارد خاص پرواز به تایلند و کوالالامپور انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره زمان برقراری پروازهای ترکیه گفت: ترکیه هنوز تاریخی برای از سرگیری پروازها و برقراری سفرهای هوایی اعلام نکرده است. البته ترکیش ایرلاین برای 26 خردادماه برنامه پروازی ارایه کرده که هنوز قطعی نیست.

اسعدی سامانی افزود: قاعدتا اگر ترکیش ایرلاین بخواهد پرواز به ایران را از سر بگیرد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هم باید بتوانند مسیری پروازی به ترکیه را فعال کنند چراکه طبق موافقت‌نامه دوجانبه پروازها بین دو کشور باید به طور مساوی انجام شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه داد: پروازهای دبی به صورت موردی برای بازگرداندن مسافران ایرانی از کشور امارات انجام می‌شود اما هنوز از ایران مسافری نمی‌تواند وارد امارات شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز تاریخ و زمانی برای برقرار پروازهای برنامه ای اعلام نکرده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز خبری از واریز بسته حمایتی برای شرکت‌های که در دوران قرنطینه دچار آسیب شدند، اظهار داشت: هنوز خبری از ارایه این بسته‌ها نیست و ‌سازمان هواپیمایی کشور هنوز هیچ اقدامی برای واریز تسهیلات حمایتی ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام نداده است.

اسعدی سامانی تاکید کرد: برای هیچ یک از مشمولان تاکنون پیامکی نیامده است که برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید