داچیا، شاسی بلند برقی رنو

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۴۴
    کد خبر :715990

شركت خودروسازی رنو، زمانی كه پروژه تندر90 را در ایران آغاز كرده بود، لوگان را در داچیا پی می گرفت. اكنون داچیا، اولین خودروی شاسی بلند برقی خود را معرفی كرده كه از سال آینده فروش آن شروع می شود.

اولین خودروی برقی داچیا، به نام اسپرینگ [كه بهار، چشمه و فنر معنی می دهد] روی پلتفرم نیم شاسی KZE رنو از اوایل سال 2021 به بازار عرضه می شود. اسپرینگ اولین بار در اوایل ماه مارس امسال به عنوان یك خودروی مفهومی [در حد طراحی كه برای تولید انبوه آماده نیست] به صورت اینترنتی و آنلاین رونمایی شد چون نمایشگاه خودروی ژنو به دلیل شیوع ویروس كرونا كنسل شده بود. داچیا می گوید پیمایش این خودرو به ازای هر بار شارژ حداقل 200 كیلومتر (120 مایل) است.

البته قرار است اسپرینگ در كارخانه شیان در ایالت هوبای چین تولید شود و شركت خودروسازی با انرژی های جدید به نام eGT عهده دار تولید آن است. این شركت خودروسازی حاصل جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترك) رنو-نیسان با دانگ فنگ چین است. كارخانه این شركت خودروسازی، مسئول ساخت City-KZ رنو است كه با برند چینی به فروش می رسد از جمله محصولات آن ونوسیا و دافنگ فنگ است. سال 2019 رنو 2,658 دستگاه سیتی K-ZE در بازار چین فروخت.

گروه خودروسازی رنو می گوید امسال قرار است تمركز خود را در چین تغییر دهد و فروش مدل های بنزینی رنو را متوقف كرده و خودروهای برقی عرضه نماید.

داچیا هنوز قیمتی برای خودروی اسپرینگ اعلام نكرده اما خودروهای City K-ZE حدود 6 هزار یورو (معادل 8900 دلار) قیمت دارند. قصد داچیا این است كه اسپرینگ را هم به صورت خودروی سواری شخصی بفروشد هم در ناوگان خدمات اجاره ای به خدمت بگیرد. گروه رنو می گوید برای چنین ناوگانی نیاز به 7800 دستگاه خودروی برقی نیاز است كه در اروپا این شیوه خدمات را به جای «خدمات اجاره ای» تحت عنوان «اشتراك گذاری خودرو» می شناسند.

گروه رنو مدل های داچیا را با قیمت ارزان می فروشد و دلیل موفقیت آن هم این است كه برند داچیا به دلیل اتكا به اتحاد رنو-نیسان از فناوری بسیار خوبی برخوردار است. در حال حاضر محصولات داچیا هیچكدام قوای محركه برقی ندارند، و چون داچیا جزو محصولات رنو در اروپا به حساب می آید در بخش استانداردهای آلایندگی اروپا جزو محصولات رنو شمرده می شوند. بر اساس این استانداردها ناوگان خودروهای رنو باید آلایندگی خودروها را به زیر 95 گرم در هر كیلومتر برساند. این استاندارد از همین سال 2020 آغاز می شود و عدم رعایت آن، جریمه به دنبال دارد.

به گزارش پرشین خودرو،همان طور كه اسپرینگ در هنگام رونمایی آنلاین به نمایش درآمد، سیم شارژ آن كنار گلگیر جلو سمت راست قرار دارد. نوع طراحی چراغ های آن، خبر از ظاهر جدید محصولات داچیا می دهد. این چراغ ها ال ایی دی افقی باریك هستند كه به صورت جداگانه روی چراغ های اصلی قرار دارند. در عقب خودرو، چراغ های ال ایی دی طرحی دارند كه گویی حرف Y انگلیسی دوبار تكرار شده است.

برای آن كه ظاهر شاسی بلند آن تقویت شود تیرپایه هایی برای آن قرار داده شده است كه سطح آن را از زمین بالاتر قرار می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید