گرگ پیر به 15 سال زندان، 100 ضربه شلاق و اعدام محکوم شد

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۰۱
    کد خبر :714527

سیزدهم بهمن سال 97 بود که زمزمه های گم شدن کودک 11 ساله ای به نام مرتضی در محله «زیرکن»مشهد پیچید. پدر هراسان این کودک با نگرانی به هر سو سر می زد و از هرکسی درباره فرزندش می‌پرسید ولی همه اهالی او را تا ظهر دوازدهم بهمن دیده بودند که به همراه دوستانش مشغول بازی بود.
آرام آرام وحشت سراپای پدر مرتضی را فرا گرفت او نمی خواست بد به دل راه دهد اما ترس از وقوع یک حادثه تلخ وجودش را می لرزاند جست‌وجوها بی نتیجه بود و مرد خسته و درمانده دست به دامان قانون شد و از پلیس برای پیدا کردن پسر گم شده اش کمک خواست. طولی نکشید که کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی وارد عمل شدند و به تحقیق میدانی پرداختند. کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی سراغ دوستان مرتضی رفتند اما آن ها مدعی بودند که بعد از بازی کودکانه از یکدیگر جدا شده اند و دیگر خبری از دوست 11 ساله خودشان ندارند.

با وجود این کارآگاهان تنها سرنخ این پرونده را در میان کودکان محله جست وجو می کردند تا این که ناگهان یکی از دوستان مرتضی نام «رمضان» (پیرمرد سلاخ) را بر زبان جاری کرد و گفت: قرار بود «مرتضی» بعد از بازی، یک «قلاده سگ» را برای باغ پیرمرد سلاخ ببرد!

این جمله شاخه عملیات را به سوی باغ پیرمرد 60 ساله کشاند و بررسی های میدانی غیرمحسوس درباره سوابق اجتماعی او متمرکز شد. تحقیقات نشان می‌داد که پیرمرد چند روز قبل چشمانش را عمل کرده است و از سابقه اجتماعی خوبی برخوردار نیست. در همین حال مشخص شد که گوشی تلفن همراه «مرتضی» (کودک گم شده) دست یکی از دوستان همبازی او دیده شده است. بنابراین کارآگاهان سراغ کودک مذکور رفتند و با زبانی کودکانه از وی درباره گوشی تلفن همراه مرتضی پرسیدند این کودک نیز نام پیرمرد سلاخ را بر زبان راند و مدعی شد که «رمضان» مرا چند بار به باغش برده و آخرین بار گوشی تلفن را به من داده و تاکید کرده است که سیم کارت روی آن نگذارم و فقط با گوشی بازی کنم!

به گزارش ایلنا،در حالی که همه سرنخ‌ها به پیرمرد و باغ مخوف او می رسید احتمال وقوع جنایت با انگیزه اغفال کودک 11 ساله قوت گرفت و بدین ترتیب کارآگاهان پیرمرد 60 ساله سلاخ را دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند.
متهم که سعی می کرد خود را بی خبر از ماجرای گم شدن کودک 11 ساله نشان دهد گفت: به بچه های محله زیرکن در انتهای خیابان مهر مادر منطقه خواجه ربیع مشهد گفته بودم هرکس سگی را برای محافظت از باغم بیاورد مبلغ 50 هزار تومان می خرم. آن روز هم مرتضی یک «قلاده سگ» برایم آورد ولی آن سگ ماده و «گر» بود که به درد نمی خورد با وجود این مبلغ 10 هزار تومان به او دادم و رفت و دیگر خبری از او ندارم!
این جملات ساختگی که توام با استرس بیان می شد برای کارآگاهان و قاضی ویژه قتل عمد باورپذیر نبود به همین دلیل «رمضان» مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت تا این که دیگر نتوانست حقیقت ماجرا را پنهان کند و به ناچار راز قتل کودک بی گناه را فاش کرد.

او گفت: «مرتضی» را به بهانه دادن پول به باغ کشاندم و قصد آزار او را داشتم که مقاومت کرد و فریاد زد ماجرا را برای پدرش بازگو می کند! من هم که عصبانی شده بودم او را با دست به داخل استخر کوچک خالی از آب هل دادم که سرش به حاشیه استخر خورد و بیهوش شد. در این هنگام کمربند را از کمرش باز کردم و دور گلویش پیچیدم وقتی دیدم دیگر نفس نمی کشد جسد او را درون خودرو گذاشتم و به سمت روستای رباط خاکستری حرکت کردم. سپس به سوی جاده فرعی رفتم و پیکر بی جان او را داخل گودالی در کوهپایه دفن کردم.

متهم این پرونده جنایی بیست و دوم بهمن سال 97 در حضور قاضی ویژه قتل عمد، محل دفن جسد را نشان داد و بدین ترتیب با بازسازی صحنه قتل در باغ مخوف پیرمرد، این پرونده جنایی به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد با توجه به اهمیت موضوع و جنجالی که این جنایت هولناک در شهر ایجاد کرده بود، محاکمه بیست و چهارم اردیبهشت سال 98 به صورت علنی و با برگزار شد.
در جلسه دادگاه متهم برای فرار از مجازات به هر ترفندی دست آویخت تا شاید راه گریزی بیابد اما او توسط قضات باتجربه ای محاکمه می شد که به راحتی و با استدلال های دقیق قانونی او را در بن بست مخمصه های خود ساخته اش قرار می دادند.
در نهایت، عامل این جنایت وحشتناک جرم خود را پذیرفت و قضات دادگاه پس از مشورت های قضایی او را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس، به دلیل آدم ربایی به تحمل 15 سال زندان و از جنبه اعمال منافی عفت به تحمل 100 ضربه شلاق (حد) محکوم کردند اما این رای مورد اعتراض متهم و وکیل مدافع وی قرار گرفت و پرونده برای بررسی دقیق به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

بنابراین گزارش، اما قضات شعبه 29 دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه دقیق اوراق پرونده رای صادرشده از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی را کاملا منطبق بر موازین شرعی و قانونی دانستند و احکام مذکور را به طور کامل تایید کردند. بدین ترتیب این پرونده برای طی مراحل قانونی و اجرای احکام صادرشده از سوی دادگاه به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و مجرم پای چوبه دار قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید