آمار مرگ ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان به ۴۶ نفر رسید

    کد خبر :696771

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان به ۴۶ نفر رسید.

دکتر علی احسان پور در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در اهواز به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ داده است و تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستانهای استان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گفته وی بیشترین پذیرش در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان های گلستان و آیت الله کرمی نیز پذیرای مسموم شدگان هستند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز شامگاه سه شنبه اعلام کرد: نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در خوزستان در تاریخ ۱۶ اسفند به بیمارستان مراجعه کرد و تا به امروز تعداد مسمومیت با الکل در این استان به ۵۰۲ نفر رسید.

وی توضیح داد: ۲ نفر از فوتی ها ناشی از مصرف الکل سمی مربوط به شهرستان رامهرمز مابقی مربوط به اهواز بوده اند که یک نفر از جان باختگان زن و مابقی مرد بوده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم سن ترین فوتی ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

وی بیان کرد: در تاریخ ۱۸ اسفند بیشترین میزان مراجعه کنندگان را شاهد بودیم که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند.

ابول نژادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شده لذا از مردم خواهش میکنیم به هیج وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیج گونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز در این خصوص گفت: تا کنون ۱۷ نفر در این زمینه شناسایی و بازداشت شده اند.

افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید