تقاضای مردم به شوینده‌ها پس از کرونا ۱۰۰ برابر شد

    کد خبر :695974

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، در خصوص وضعیت شرکت‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده، ماسک، اقلام بهداشتی و البسه بیمارستانی اظهار کرد: در تولید مواد شوینده مانند شامپو و دستشویی و… هیچ کمبودی نداریم در تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و معابر شهری در این‌ها نیز مشکلی نداریم و به اندازه کافی در حال تولید است.

وی در گفتگو با فارس گفت: در خصوص ماسک و مایع ضدعفونی کننده دست در حال حاضر کمبود داریم، با اینکه تولید این محصولات بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است و طی روز‌های آینده نیز به ظرفیت این تولیدات افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه رویکرد ریاست جدید قوه قضاییه رویکرد حمایت از تولید است، عنوان کرد: طبق بخشنامه ریاست قوه قضاییه هیچ واحد تولیدی حتی اگر بدهکار نیز باشد، پلمب نمی‌شود و مقرر شده است که قضات محترم به گونه‌ای حکم دهند که به خط تولید هیچ خللی وارد نشود.

پرنیان با اشاره به اینکه در دستگاه قضا ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است، بیان کرد: اگر ما مطلع بشویم که شرکتی تعطیل شده است حتما از طریق دادستان‌ها و روسای محترم دادگستری پیگیری می‌کنیم تا رفع مشکل شود.

وی افزود: قبل از این شیوع بیماری کرونا ظرفیت تولید مواد شوینده ما ۷ برابر نیاز کشور الکل به عنوان پایه مواد ضدعفونی کننده ۳ برابر نیاز کشور ظرفیت تولید داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا نیاز کشور به شوینده‌ها حدود ۱۰۰ برابر افزایش یافت و در روز‌های اول نیاز بازار از یک به ۱۰۰ افزایش داشت.

پرنیان اضافه کرد: واحد‌های صنعتی نیز در راستای کمک به مردم و تامین نیاز مردم حدود ۱۰ درصد افزایش ظرفیت افزایش داشتند و یکسری واحد صنعتی با تغییر خطوط تولید و افزایش ساعت کاری از یک شیفت به سه شیفت، ورود نیرو‌های مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وارد کار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید الکل ۴ الی ۵ برابر افزایش داشته است، اما همچنان در تولید مایع ضدعفونی کننده دست نیاز مردم تامین نشده است، اگر بتوانیم ظرفیت تولید الکل را افزایش دهیم قطعا میزان تولید مایع ضدعفونی کننده نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تاکید کرد: بیست روز دیگر یک واحد تولیدی الکل با ظرفیت ۲۵ هزار لیتر در روز افتتاح خواهد شد و در شهرک دماوند یک واحد تولید قوطی اسپری رنگ با تغییر خط تولید خود و تامین مواد اولیه، توانایی تولید ۱۵۰ هزار عدد اسپری مایع ضدعفونی کننده دست را دارد.

پرنیان با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا میزان تولید ماسک ما روزانه ۳۰ الی ۴۰ هزار عدد بود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ماسک به بیش از ۷۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

وی در خصوص تعطیلی و یا فعالیت با کمتر از ظرفیت فعلی بعضی شرکت ها، عنوان کرد: تعدادی شرکت در شهرک‌های صنعتی استان تهران با کمبود گردش مالی و نقدینگی مواجه بودند که با پیگیری‌های انجام شده تزریق منابع مالی انجام شده و ظرفیت تولید این واحد‌ها رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در پایان با بیان اینکه، صدور مجوز‌های تولید مواد ضد عفونی کننده با سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود و بروکراسی‌های زائد اداری حذف شده اند، خاطرنشان کرد: اگر سازمان غذا و دارو که متولی سلامت جامعه است ایزوله بودن و سلامت یک تولید را تایید کند بدون استعلام و تشریفات غیر، طی ۲۴ ساعت مجوز واحد تولیدی صادر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید