رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران اعلام کرد:

ایرانیها پشت مرزها ماندند/خودداری شرکتهای هواپیمایی از دستور وزیر

    کد خبر :691469

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در نامه ای به وزرای راه و میراث فرهنگی درباره عدم اجرای دستورات مبنی بر لغو جریمه کنسلی پروازها و مشکل برگشت مسافران به ایران خبر داد.

حرمت الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی نوشت: دفاتر مسافرتی به رغم تعطیلی فعالیت‌ها و زیان‌های هنگفت، همکاری خود را برای رضایت گردشگران که به دلیل حفظ سلامت با توقف پروازهای بین المللی برنامه سفر خود را ابطال کردند، انجام داده‌اند. اما متأسفانه با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ابطال بدون جریمه هزینه سفرهای هوایی، زمینی و ریلی کماکان شرکت‌های هواپیمایی از اجرای این دستورالعمل خودداری می‌کنند.

دفاتر مسافرتی نیز توان استرداد وجوه دریافتی از مسافران را بدون همکاری شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های داخلی و خارجی ندارد. از طرفی بخشی از هزینه‌های سفر شامل ویزا، اقامت در هتل‌های خارجی یا هزینه بلیت پرواز، قطار و اتوبوس‌های خریداری شده برای سفرهایی که مبدا و مقصد آن در خارج از ایران است می‌شود. اما این هزینه‌ها قابل استرداد به مسافران نیست. در بخشنامه معاون گردشگری نیز این موارد مغفول مانده و عملاً دفاتر مسافرتی امکان استرداد این هزینه‌ها را به مسافران ندارند.

این پیشامدها یکی از نمونه‌های بارز شرایط فوق العاده محسوب می‌شود. امید داریم با تدبیر کارشناسی این وزارتخانه چنین مشکلاتی در اسرع وقت حل شود.

همچنین رفیعی در نامه‌ای دیگر به اسلامی وزیر راه و شهرسازی نوشت: پیرو مصاحبه مطبوعاتی شما و اعلام لزوم استرداد بدون جریمه بلیت‌های سفر داخلی و خارجی تاکنون اقدام عملی از جانب برخی از شرکت‌های هواپیمایی تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است. خواهشمند است دستور فرمائید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود چرا که در غیر این صورت زمینه عملی اجرای دستور شما وجود نخواهد داشت.

به گزارش مهر ،مورد مهم دیگری که نیازمند پیگیری سریع و صدور دستورات مقتضی از طرف شماست انتقال آبرومندانه و سریع شهروندانی است که در فرودگاه‌های استانبول، دوبی و … سرگردان و بلاتکلیفند و متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی و قوانین مربوطه از انتقال این مسافران به ایران خودداری می‌کنند همین امر باعث شده عزت و حقوق شهروندی هموطنان مان در خارج از کشور مورد تعدی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید