حضور یک خاخام اسرائیلی در کاخ شاه سعودی

    کد خبر :688873

هیأتی از مرکز ملک عبدالله برای گفت‌وگو میان پیروان ادیان با شاه این کشور در کاخ پادشاهی سعودی دیدار کردند که در میان آنها یک خاخام صهیونیست با تابعیت اسرائیلی نیز حضور داشت.

«فیصل بن عبدالرحمن بن معمر» دبیرکل مرکز ملک عبدالله برای گفت‌وگو میان پیروان ادیان به همراه اعضای هیأت مدیره این مرکز از دین‌های مختلف با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دیدار کردند.

روزنامه «عربی ۲۱» در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، از جمله افرادی که در این دیدار حضور داشت خاخام اسرائیلی «دیوید روزِن» بود.

این روزنامه افزود: حضور یک خاخام دارای تابعیت اسرائیلی در قصر پادشاهی سعودی اتفاقی بی سابقه در تاریخ عربستان است.

حساب توییتری «اسرائیل بالعربیه» عکس‌های این دیدار را منتشر و مدعی شد: این اقدام در چارچوب «تلاش‌های مورد ستایش برای ساخت پل‌های تسامح در میان ادیان مختلف» انجام شده است.

«آریه درعی» در ژانویه گذشته از امضای سندی خبر داد که بر اساس آن یهودیان اجازه دارند برای انجام امور تجاری و دینی به عربستان سعودی سفر کنند که این اقدام نیز برای اولین بار صورت می‌گرفت.

پنجشنبه (دیروز) بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه عربی و محلی «هلا» در فلسطین اشغالیدرباره عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این موضوع با سرعت در حال افزایش است و این فقط به دلیل تهدید مشترک ایرانی نیست بلکه به خاطر علاقه کشورهای عربی به تکنولوژی اسرائیلی نیز هست .

همچنین هفته جاری، «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا» (CoP) گفت که هفته گذشته به همراه گروهی از مقام‌های ارشد این سازمان به عربستان سعودی رفته و با مقام‌های ارشد ریاض دیدار کرده است. استارک، این سفر را «گامی بزرگ» در جهت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید