شام‌های لاکچری انتخاباتی؛ صدای عضو سابق هیئت مدیره کانون وکلا را هم درآورد

    کد خبر :688479

وکیل دادگستری و عضو اسبق هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در انتقاد به پذیرایی‌های لوکس انتخاباتی نوشت: اخیراً و به ویژه در ؟!دوره اخیر پذیرایی‌های لاکچری در هتل‌های مجلل، علامت سؤال بزرگی ایجاد کرده که مگر در هیئت مدیره چه خبر است؟!

حسین عسکری‌راد وکیل دادگستری، مدرس دانشگاه و عضو اسبق هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در صفحه شخصی خود در تلگرام در انتقاد به شام‌های انتخاباتی برخی نامزدهای انتخابات هیئت مدیره کانون وکلا نوشت:

“آرای مبتنی بر شام و ناهار در انتخابات کانون وکلا همواره مردود و مایه تمسخر و ضد ارزش بوده است. ‌از 1376 که انتخابات دوره جدید کانون برگزار شد، گروه‌های معدودی به عنوان فعال انتخاباتی، جلساتی برای تعرفه کاندیداها منعقد و چون تا دیرگاهان تقارن می‌یافت، اغذیه مختصری نیز پذیرایی می‌شد.

این وکیل دادگستری در مطلب خود تحت عنوان پذیرایی‌‌های لوکس نوشته است:

اخیراً و به ویژه در دوره اخیر پذیرایی‌های لاکچری در هتل‌های مجل، علامت سؤال بزرگی ایجاد کرده که مگر در هیئت مدیره چه خبر است و چه رانت و نعمتی نهفته که شایسته این همه هزینه است؛ نگارنده که بر سبیل اتفاق یک دوره تایید صلاحیت شد و به عضویت هیئت مدیره درآمد از هیچ رانت و درآمدی اطلاع نیافت و جز کار و زحمت نصیب دیگری نبرد.

عسکری‌راد تصریح کرده است: در هیئت مدیره نه تنها از ارجاع کار وکالتی خبری نیست که فرصت پیگیری کارهای قبلی نیز از دست می‌رود. با این اوصاف در عجبم این همه هزینه و تلاش و تکاپو برای چیست!! برای خدمت رایگان چقدر باید خرج کرد؟؟!!

چندی پیش نیز تسنیم در مطلبی تحت عنوان «شام و ناهار انتخاباتی برای رسیدن به کرسی هیئت مدیره کانون وکلا» از رویه برخی نامزدهای انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز انتقاد کرد و نوشت: اکنون سؤال این است که مگر در هیئت مدیره یک نهاد صنفی مانند کانون وکلای دادگستری مرکز چه خبر است که نامزدهای انتخابات هیئت مدیره این صنف حاضر هستند هزینه گزافی متحمل شوند تا وارد هیئت مدیره این کانون شوند؟! هزینه دعوت رأی‌دهندگان به رستوران‌های آنچنانی و نمک‌گیر کردن آنها قرار است از چه محل و به چه اشکالی به این اشخاص بازپرداخت شود؟

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در نتیجه با این سؤال منطقی مواجه هستیم که عضویت در هیئت مدیره کانون وکلا که حقوق مالی هم بابت آن در نظر گرفته نشده و نامزدهای شرکت در انتخابات، صرفاً قرار است خادم هم‌صنفی‌های خود باشند! منجر به ایجاد چه بسترهای انتفاع مالی می‌شود که داوطلبان عضویت در هیئت مدیره حاضر هستند هزینه‌ دعوت به رستوران‌های آنچنانی را برای رسیدن به هیئت مدیره تقبل کنند؟ ضمن اینکه دعوت به رستوران و دادن شام و ناهار، فقط یکی از هزینه‌های نامزدها برای رسیدن به هیئت مدیره کانون وکلاست و به نظر می‌رسد سایر هزینه‌هایی که در این راه می‌شود، قابلیت تحقیق و تفحص دارد. به نظر می‌رسد پیگیری و مطالبه مسئله “شفافیت” چه در عرصه هزینه‌هایی که برای راهیابی به این مسند می‌شود و چه در طول تصدی عضویت هیئت مدیره کانون وکلا، باید به‌صورت جدی در دستور کار نهادهای ناظر قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید