حضور غیرقانونی یک عضو در انتخابات شورای عالی استان‌ها (سند)

    کد خبر :687425

یکی از اعضای شورای عالی استان‌ها که سلب عضویت شده بود در اقدامی غیرقانونی در رأی گیری انتخابات شورای عالی استان‌ها مشارکت کرده بود.

حدود دو ماه پیش سومین سال از انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها برگزار و مرتضی الویری شهردار اسبق تهران و عضو شورای شهر تهران ریاست شورای عالی استان‌ها را برای سومین سال به دست آورد.

این انتخابات حاشیه‌ها و تخلفاتی را به همراه داشت که در ادامه وزارت کشور طی چندین نامه به شورای عالی استان‌ها خواستار این شد که هر چه سریع‌تر شرایط برگزاری مجدد انتخابات فراهم شود ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

همچنین پیش از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در سال سوم، وزارت کشور مکاتبه‌ای با شورای عالی استان‌ها داشت و درخواست کرد انتخابات به تعویق بیفتد که این اتفاق رخ نداد.

به گزارش فارس ،نکته جالب این انتخابات این است که عضو شورای شهر لردگان که سلب عضویت شده بود به جلسه علنی شورای عالی استان‌ها دعوت شده بود و در رأی‌گیری هم مشارکت کرده بود. ولی از سوی دیگر سه نفر از نمایندگان مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها به دلایل مختلف در این جلسه حضور پیدا نکرده بودند و بنابر این دلایل باید انتخابات مجدد شورای عالی استان‌ها برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید