یوسف کرمی در تیم ملی تکواندوی کرواسی

  • ورزشی
  • شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴
    کد خبر :686685

به گزارش اسپورت، یوسف کرمی دارنده یک مدال برنز المپیک و دو طلا و دو برنز جهان در ایران محبوبیت بالایی دارد. در ایران یک استادیوم و یک سالن به نام او وجود دارد. در زادگاهش میانه خیابانی به نام وی نامگذاری شده است.

یوسف کرمی ۳۷ ساله، یکی از بهترین ورزشکاران ایرانی در تمام دوران، یکی از بهترین تکواندوکاران جهان و در عین حال یکی از مربیان خوب در جهان است. از سال ۲۰۱۷ وی عضو کمیته ورزشکاران WTF (فدراسیون بین المللی تکواندو) شد. یوسف کرمی مدتی است ساکن زاگرب است! وی پیشنهاد چینی‌ها را بخاطر حضور در کرواسی رد کرد.

کرمی درباره حضور در کرواسی گفت: کرواسی کشوری است که در تکواندو پتانسیل دارد. پروژه‌های من بلند مدت است، شرایط من طوری است که اینگونه کار می‌کنم. در تنها شش ماه، من نمی‌توانم به آنچه می‌خواهم برسم. من چندین پیشنهاد برای مربیگری داشتم و خیلی از کشور‌های نزدیک ایران که در واقع همسایه ایران هستند پیشنهاد دادند. وقتی از دوستانم پرسیدم کدام کشور پتانسیل بیشتری در تکواندو دارد، همه به من گفتند کرواسی و این طور شد که تصمیم به حضور در این کشور گرفتم.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: کرواسی همیشه در بخش زنان در تکواندو سرآمد بوده و سال ۲۰۰۷ بالاخره یک تکواندوکار خوب مرد در این کشور دیدم. فیلیپه گرگیچ که در جام جهانی مدال طلا کسب کرد. یادم می‌آید زمانی که من تکواندو تمرین می‌کردم به ما می‌گفتند که هیچ کره‌ای در تکواندو شکست نمی‌خورد، ولی الان می‌بینید که شرایط اینطور نیست. برای تیم مردان کرواسی نیز قطعا این شرایط نخواهد بود که درجا بزند، بلکه پیشرفت خواهد کرد.

کرمی درباره موفقیت ایران در رشته‌های رزمی اضافه کرد: رشته‌های رزمی در ایران طرفدار زیادی دارد و این به خاطر قدمتی است که از سالیان قبل وجود داشته است. در کل ایرانی‌ها در ورزش‌های انفرادی بسیار بیشتر از ورزش‌های تیمی موفق هستند.

او در پاسخ به این سوال که خوب است در تکواندو یک ایرانی کروات‌ها را آموزش دهد، ولی در فوتبال شرایط برعکس است، گفت: بله. چندین مربی کروات در فوتبال ایران فعالیت کردند و بسیار محبوب هستند. بلاژویچ، برانکو و کرانچار مربیان معروفی هستند و اخیرا اسکوچیچ نیز اضافه شده است. در ورزش مهم نیست سرمربی از کدام کشور است. مهم این است که دانش انتقال داده شود.

منبع: ایسنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید