گوگل کروم بوک‌ های تولیدشده از سال ۲۰۲۰ را تا ۸ سال پشتیبانی می‌کند

    کد خبر :677564

گوگل در زمان معرفی کروم‌بوک، قول پشتیبانی ۳ ساله را برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل داد. از آن زمان سال‌های پشتیبانی از کروم‌بوک به‌طرز قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کروم‌بوک‌‌ها قابلیت به‌روزرسانی خودکار سیستم‌عامل آن‌ها است .گوگل ابتدا زمان ۳ ساله این پشتیبانی را برای کروم‌بوک‌ها دو برابر کرد و در گام بعدی بیش از ۱۰۰ مدل مختلف از این محصولات را یک سال دیگر در لیست به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل قرار داد.

گوگل ضمن اعلام این خبر در کنفرانس آموزشی BETT 2020 لندن دو دستگاه Lenovo 10e و Acer Chromebook 712 که در سال ۲۰۲۰ تولید شده‌اند را اولین دستگا‌ه‌هایی معرفی کرد که تا ماه ژوئن ۲۰۲۸ تحت پوشش نرم‌افزاری این شرکت قرار خواهند داشت.

در کنار این تغییرات در بخش پشتیبانی، پنل کنسول ادمین نیز بهینه‌سازی خواهد شد که نتیجه‌ی آن اضافه شدن امکان فیلتر کردن جست‌وجو‌ها و کوتاه‌تر شدن زمان بارگذاری سیستم‌عامل و نمایش زمان اتمام پشتیبانی به کاربر خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد هدف اصلی گوگل بازار بخش آموزش است. جایی‌که مایکروسافت ویندوز هم به‌شدت در آن فعال است و البته با این مدت زمان طولانی پشتیبانی کروم‌بوک‌ها محبوبیتش به خطر خواهد افتاد. افزایش نرخ خدمات گوگل برای این زمان پشتیبانی از ۲۵ دلار به ۳۰ دلار رسیده است. در مقابل مایکروسافت دارای پشتیبانی اولیه ۳ ساله است و پس از آن زمان به‌روزرسانی کلی سیستم‌عامل بعدی خواهد بود. در کنار این پیشنهاد، مادامی که کامپیوتر شما از ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند مایکروسافت به‌روزرسانی آن را به‌طور رایگان انجام خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید