مدیر دبیرخانه فیلم فجر مطرح کرد:

بلیت مخاطب مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر اضافه می‌شود

    کد خبر :676473

در کمتر از پنج ساعت از شروع پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، ۹۰ هزار قطعه بلیت پیش خرید شد.

طبق گفته سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر ، پیش‌ فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره که از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه، ۳۰ دی‌ماه آغاز شده با استقبال علاقه‌مندان روبرو شده تا جایی که دست‌اندرکاران جشنواره در صدد هستند تا درصدی از سهم نهادها و ارگان‌ها کم و به ظرفیت مخاطب مردمی اضافه کنند.

پیش‌تر علیزاده، مدیر اجرایی جشنواره گفته بود که بین ۱۵ تا ۱۷ درصد سهم بلیت ارگان‌ها خواهد بود.

 

سیمونیان همچنین گفته است: امسال با اینکه در هر سانس ظرفیت سینماها را افزایش داده‌ایم، با استقبال بالای مخاطب روبه‌رو شدیم. سال گذشته در هر سانس ۷۵۰۰ ظرفیت داشتیم و امسال این ظرفیت به ۹۴۰۰ در هر سانس افزایش یافته است. همچنین بعد از گذشت یک ساعت از بازگشایی سامانه پیش‌فروش بلیت فیلم‌ها ۸ هزار سری، یعنی ۸۰۰۰۰ بلیت خریداری شد.

وی ادامه داد: فروش اینترنتی اولویت خریداری بلیت است، چون از این طریق بازار سیاه خرید و فروش بلیت به شیوه غیرقانونی از بین خواهد رفت. مخاطبین می‌توانند با هر کدملی ۴ سری از یک سانس خریداری کنند و امیدوارم مخاطبین محترم در فرصت‌ باقی مانده در سینماهایی که ظرفیت دارند، بلیت خریداری کنند.

 

براساس سامانه پیش فروش بلیت‌های جشنواره، ظرفیت پردیس تازه تاسیس گالریا که تقریبا با جشنواره افتتاح می‌شود پر شده و تا لحظه انتشار این خبر، بلیت اینترنتی مجموعه‌های آزادی، فرهنگ، مگامال، موزه سینما، باغ کتاب، استقلال و جوان به طور کامل و نیز بخش عمده پردیس کورش فروخته شده است.

پیش‌بینی مسئولان جشنواره بر این است که اگرچه موقعیت جغرافیایی سالن‌های سینمایی در استقبال مخاطب تاثیر دارد، اما در فرصت باقی‌ مانده تا پایان پیش‌فروش که ساعت ۱۸ چهارشنبه، دوم بهمن است، بلیت‌ها تمام می‌شوند.

 

علیزاده پیش از این به ایسنا گفته بود: براساس پیش‌بینی انجام شده ظرفیت سینمای مردمی ۱۷ مجموعه با ۳۴ سالن و ۹۵۰۰ صندلی است که این ظرفیت امسال نسبت به سال قبل به اندازه دو هزار صندلی بیشتر شده است. همچنین امسال مطابق دوره‌های قبل، فروش بلیت در گیشه را هم داریم و ظرفیت هم بیشتر شده تا مردم کمتر در صف بمانند. ضمن اینکه بنا به بودن متقاضی، سانس فوق‌العاده هم دایر خواهد شد.

فیلم‌های این دوره از جشنواره برای سینماهای مردمی در سه جدول ۱۰ تایی مشخص شده‌اند که فیلم‌های «آن شب» کورش آهاری، «سه کام حبس» سامان سالور، «شنای پروانه» محمد کارت و «خون شد» مسعود کیمیایی با رده بندی سنی برای نمایش آماده شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید