پاسخ قالیباف به ادعای بدهکار بودن شهرداری

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۲
    کد خبر :661328

حمله علیه دستاوردهای شهردار اسبق تهران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان شهری نه تنها با بودجه محقق شده ای که بسیار بیشتر از بیشترین بودجه شهرداری پیشین بود پروژه و عملیات‌های شهری را متوقف کردند.

 

با نزدیک شدن به انتخابات، تخریب رقبا برای اصلاح طلبان عاری از کارنامه موفق، رخداد عجیبی نیست. آن هم درشرایطی که باوجود دست گرفتن قوای مجریه و مقننه و شوراهای شهر نتوانستند هیچ یک از کارهای رقیب خود را در کم‌ترین سطح ممکن اجرایی کنند.

 

حمله علیه دستاوردهای شهردار اسبق تهران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان شهری نه تنها با بودجه محقق شده ای که بسیار بیشتر از بیشترین بودجه شهرداری پیشین بود پروژه و عملیات‌های شهری را متوقف کردند که مدیریت سطحی شهر را نیز به امید باد و باران رها کرده‌اند. از بوی نامطبوع تهران گرفته تا عدم مقابله با آلودگی هوا.

 

چندی پیش محمدباقر قالیباف در برنامه دست خط شبکه پنج سیما درباره میزان بدهی‌ شهرداری تهران صحبت کرد و گفت: «در همین برنامه شما از حناچی پرسیدید بدهی شهرداری چقدر است؟ او گفت 52 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری است، بعد از آن به شورای شهر یک نامه نوشتند که بدهی شهرداری 62 هزارمیلیاردتومان است. من می‌گویم در این سه ماه 10 هزارمیلیارد از کجا پیدا شد؟»

 

قالیباف ادامه داد: «زمانی که داشتند بودجه سال 97 را می‌دادند بدهی که در سال 96 برای سال 97 نوشتند که در مدیریت همین شورا نیز بوده، 23 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.»

 

وی افزود: «زمان مدیریت ما شورای شهر تصویب کرد مجموعه شهروند و مجموعه شهر آفتاب را به بانک شهر بدهیم کارشناسی و قیمت گذاری کردند و تصویب شد که این دو مجموعه به بانک هر واگذار شود بنابراین 7 هزار میلیارد از آن 23 هزار میلیارد کسر و 16 هزارمیلیارد تومان شد. از این 16 هزارمیلیارد بدهی، ما 14 هزارمیلیارد تومان از دولت طلبکار بودیم و 1 میلیارد دلار هم اگر یادتان باشد مجلس تصویب کرد که در دوره دولت دهم به ما ندادند.»

 

به گزارش فارس :قالیباف گفت: «اشاره کردند که بودجه سال گذشته شهرداری 19 هزارمیلیارد تومان بوده و تحقق هم پیدا کرده است،‌روزی که ما از شهرداری خداحافظی کردیم بیشترین بودجه در دوره مدیریت ما 17 هزارمیلیارد تومان بوده است، من می‌گویم چطور ما با 17 هزار میلیارد تومان آن فعالیت ها را انجام میدادیم اما شما با 19 هزار میلیارد تومان،‌بودجه تان هم تحقق پیدا کرده چرا فعالیتی انجام نمی‌دهید؟»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید