سه‌شنبه سیاه برای ترامپ و طرفدارانش/ مجلس نمایندگان تا ساعاتی دیگر تکلیف آقای پرزیدنت را مشخص می‌کند

    کد خبر :657951

گروه بین‌الملل بازتاب: امروز سه‌شنبه ساعت 9 صبح به‌وقت واشنگتن (۱۷ و ۳۰ دقیقه به‌وقت‌تهران) لایحه حقوقی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتشر می‌شود؛ این را دستیاران نمایندگان ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفته‌اند.

 

به‌احتمال فراوان دونالد ترامپ در این لایحه به سوء‌استفاده از قدرت و مانع تراشی در راه تحقیقات کنگره متهم شده است.

 

پرونده اوکراین گیت که با افشای مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی، و تهدید ترامپ برای قطع کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف به جریان افتاد، تبدیل به کابوسی وحشتناک برای ترامپ شده است. دونالد ترامپ متهم شده که پیش از مکالمه تلفنی با ولادیمیر زلنسکی کمک نظامی ۳۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف را متوقف کرده تا او را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش که عضو هیئت‌مدیره یک شرکت گاز اوکراین بوده تحت‌فشار قرار دهد.

 

دونالد ترامپ، دراین‌باره می‌گوید استیضاح‌کنندگان به نتیجه نمی‌رسند. او اقدام نمایندگان را «براندازی دولت» توصیف کرده است.

 

ترامپ با اشاره به انتشار گزارش بازرس کل ایالات‌متحده، گفته است: «در این رابطه به من اطلاع‌رسانی شده، آنچه در رابطه با کشورمان روی داد مایه شرمساری بوده و باورنکردنی است. این بدتر از آن چیزی است که من تصورش را داشتم. این به‌منزله شرمساری برای کشورمان است. این فریبکاری است.»

 

رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده همچنین تأکید کرده است: «آن‌ها مدارک جعلی ساختند و به دادگاه‌ها دروغ گفتند. آن‌ها به هر روشی که خواسته‌اند، رفتار کرده‌اند. نمی‌خواهیم اجازه دهیم دیگربار چنین چیزی در کشورمان رخ دهد، نمی‌خواهیم چنین وضعیتی برای رئیس‌جمهور دیگری پیش بیاید.

 

شاید آن‌ها موفق می‌شدند پیروز شوند، این سرنگونی دولت بود، این درواقع تلاشی برای براندازی بود. افراد زیادی در این موضوع دخیل بوده‌اند. آن‌ها به این موضوع امید بسته‌اند. دوست دارم که گزارش دورهام را ببینیم، این گزارش در آینده نه‌چندان دور منتشر خواهد شد. آن گزارش اطلاعات زیادی به همراه دارد و آنچه روی داد غیرقابل‌باور بود.»

 

کمیته قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات اولیه در این مورد را تمام کرده و جرولد نادلر، رئیس کمیته گفته است که اقدامات و رفتار آقای ترامپ خطراتی را متوجه ایالات‌متحده کرده زیر این اقدامات سلامت انتخابات را به مخاطره انداخته است.

 

جمهوری‌خواهان گفته است که این دادرسی انگیزه سیاسی و انتخاباتی دارد و فاقد وجاهت قانونی است؛ البته جمهوری‌خواهان حزب اقلیت در مجلس نمایندگان هستند و قدرت جلوگیری از تصویب طرح استیضاح و عدم‌کفایت رئیس‌جمهوری در این مجلس را ندارند اما دارای اکثریت در مجلس سنا هستند.

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۸۰ درصد دموکرات‌ها، بیش از ۴۸ درصد از مستقلین و کمتر از ۱۰ درصد از جمهوری‌خواهان از طرح استیضاح حمایت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید